نوشته شده توسط : کاربر

برنامه سالانه 98 - 99 را در این پست برای شما دوستان گرامی آماده کرده ایم که می توانید دانلود کنید.

همچنین در این پست آخرین آپدیت طرح تدبیر همه مقاطع را قرار دادیم که این مورد هم دارای لینک دانلود مستقیم می باشد که به راحتی می توانید دانلود کنید.

همچنین اگر شما کاربر گرامی به دنبال دریافت آخرین ویرایش ( یعنی آپدیت سال 98 ) طرح تعالی نیز هستید می توانید از این سایت دانلود کنید.

برای دریافت برنامه سالانه و تقویم اجرایی به همراه طرح تدبیر و طرح تعالی سال 98 لطفا این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

چرا که در انتها لینک دانلود هر یک برای شما دوست عزیز قرار داده شده است.

برنامه سالانه تعالی مدیر ابتدایی  98 – 99

اگر مدیر دبستان ابتدایی هستید می توانید برنامه سالانه خود را با بهترین کیفیت و فرمت ورد و قابل ویرایش از این بخش دانلود کنید.این نسخه که قرار داده شده است آخرین نسخه این مورد می باشد که قرار داده شده است.

برنامه سالانه معاون آموزشی ابتدایی  98 – 99

در این بخش می خواهیم به فایل معاون های گرامی به پردازیم لذا اگر معاون آموزشی هستید باید از لینک دانلود و توضیحاتی که در این بخش قرار دادیم استفاده کنیم.

این فایل که لینک دانلودش را کمی پایین تر برای شما دوستان قرار دادیم آخرین نسخه از برنامه سالانه معاونین در سال تحصیلی 98 - 99 می باشد.

که برای راحتی کار شما دوستان در ورژن ورد برای شما قرار دادیم که به راحتی قابل ویرایش خواهد بود و می توانید تغیراتی که دوست دارید را اعمال کنیدهمچنین برای پرینت این فایل هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مربی پیش دبستانی

خب در این قسمت می رسیم به فایل های مربوط به مربی های پیش دبستانی عزیز لذا اگر مربی هستید و نیاز به این فایل دارید می توانید تقویم اجرایی مربی پیش دبستانی 98 - 99 را به همراه برنامه سالانه آن از این بخش دانلود کنید.

برای دانلود این برنامه کافی است که روی لینک درج شده کلیک کنید و به صفحه دانلود منتقل شوید سپس می توانید فایل را بیشترین کیفیت و جزییات دانلود کنید و استفاده کنید.

دانلود طرح تدبیر با ویرایش جدید 98 – 99

اگر به دنبال دانلود کردن طرح تدبیر سال تحصیلی 98 هستید می توانید در این قسمت از سایت این فایل را دریافت کنید ما طرح تدبیر را برای شما با فرمت Word قرار دادیم.

بنابراین شما به راحتی می توانید این فایل را ویرایش کنید و برای کپی گرفتن از آن مشکلی نخواهید داشت لینک دانلود این فایل با بهترین کیفیت ضمیمه شد.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی 98

همان طور که می دانید هر ساله برنامه سالانه و تقویم اجرایی ویرایش می شود و به نوعی اپدیت می شود. ما نیز در این پست قصد داریم این مورد را با بهترین کیفیت و قابل ویرایش و پرینت برای شما قرار دهیم.

لازم به ذکر مجدد است که این برنامه سالانه و تقویم اجرایی که برای شما قرار داده ایم مربوط به سال تحصیلی 98 - 99 می باشد.

تقویم اجرایی معاون پرورشی دبستان

اگر معاون پرورشی دبستان هستید این بخش از سایت برای شما می باشد در این قسمت تقویم اجزایی معاون پرورشی دبستان را قرار دادیم که برای سال تحصیلی 98 - 99 می باشد.

اگر به دنبال دانلود این فایل هستید فقط کافی است روی لینک دانلودی که برای شما قرار دادیم کلیک کنید بعد می توانید فایل را در سیستم خود داشته باشید.

این فایل نیز مانند سایر فایل ها در قالب فایل ورد تدیون شده است و می توانید از آن به خوبی استفاده کنید و هیچ مشکلی از جهت تدوین نخواهد داشت.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی براساس طرح تدبیر

همان طور که از عنوان این بخش مشخص می باشد این بخش از این صفحه مربوط به برنامه سالانه و همین طور تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر خواهد بود.

بنابر این اگر به فایل ورد و قابل اعمال تغییر این فایل نیاز دارید حتما از لینک زیر استفاده کنید و این فایل را با ویرایش سال تحصیلی نود و هشت دانلود کنید.

تقویم اجرایی و طرح تعالی ۹۸-۹۹

در این قسمت برای شما کاربران محترم تقویم اجرایی به همراه طرح تعالی سایل 98 , 99 را قرار دادیم که توسط لینک دانلود ضمیمه شده قایل دانلود و دسترسی خواهد بود.

همچنین این فایل نیز قابل پرینت و هر گونه ادیت و ویرایش است.

دانلود برنامه سالانه متوسطه اول

اگر مدیر یا معاون مدرسه متوسطه اول هستید این بخش برای شما دوستان قرار داده شده است که می توانید برنامه مدرسه خود را با بالاترین سطح از کیفیت دانلود کنید.

لینک دانلود این برنامه کمی پایین تر می باشد که با کلیک بر روی آن می توانید به صفحه دانلود این فایل منتقل بشید و فایل را دانلود کنید و استفاده کنید.

برنامه عملیاتی طرح تعالی متوسطه اول سال 98-99

شما کاربران گرامی اگر نیاز مند برنامه عملیاتی به همراه طرح تعالی برای مقطع متوسطه اول هستید باید از لینک دانلودی که در قسمت پایین قرار داده شده است استفاده کنید.

برنامه عملیاتی و طزح زیر مربوط به سال تحصیلی جاری یعنی 98 می باشد که دارای بالاترین کیفیت ممکن می باشد لذا اگر به این فایل نیاز دارید حتما از قسمت زیر آن را دریافت کنید.

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 98

گر شما کاربر گرامی به دنبال طرح تدبیر برای مقطع ابتدایی هستید باید از این بخش این فایل را دانلود کنید.این فایل که در قسمت زیر لینک دانلود آن قرار داده شده است مربوط به سال تحصیلی 98 - 99 می باشد و لازم به ذکر است که آخرین ویرایش است.

لذا برای دریافت آن فقط باید از لینک زیر استفاده کنید تا به صفحه دانلود منتقل شوید.

دریافت همه ی فایل های مربوط به برنامه سالانه و طرح تدبیر

اگر می خواهید تمام فایل های سال تحصیلی 98 - 99 را که در این پست معرفی کردیم یک جا دانلود کنید ( دانلود برنامه سالانه همه مقاطع و... ) می توانید از لینک دانلودی که در آخر معرفی کردیم استفاده کنید.

در این بخش تمام فایل هایی که در این پست معرفی کردیم از جمله طرح تدییر ها , برنامه های سالانه , طرح تعالی و.... قابل دریافت خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

یشتر افراد کوتاه‌قد، از قد خود ناراضی هستند چون بلندقد بودن به دلایل زیادی می‌تواند مطلوبیت ایجاد کند. حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد خود نداشته باشید،‌ باز هم بلندقد بودن مزایای زیادی برای‌تان خواهد داشت: اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد، از شر کفش پاشنه‌بلند خلاص‌تان می‌کند و یا خیلی ساده، دیگر لازم نیست برای رسیدن دست‌تان به کابینت بالایی روی یک چهارپایه‌ی لق بایستید.


خب حالا اگر ژن‌های شما تصمیم گرفته باشند کوتاه باشند باید چه کنید؟ این همان چیزی است که قرار است در این مقاله درباره‌اش صحبت کنیم.


حتما بخوانید:
چگونه با تغییر سبک لباس پوشیدن قد بلند‌‌تر به نظر برسیم؟
نکاتی خلاقانه برای ست کردن رنگ لباس
راز خوش تیپ بودن آقایان چیست
تنها درصد اندکی از آدم‌های کوتاه‌قد می‌توانند قد بکشند. پژوهش‌ها هم نشان می‌دهند که رشد قدِ بیشتر افراد در اواسط دهه‌ی سوم زندگی متوقف می‌شود. بنابراین اگر کاملا بالغ نشده‌اید یعنی که هنوز ممکن است بتوانید قد بکشید. میزان قد کشیدن شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

۱. عوامل ژنتیکی


قد شما بیش از هر چیز تابعی از عوامل ژنتیکی است. اما اگر والدین شما هر دو قدی کوتاه یا متوسط داشته باشند شما لزوما سرنوشت مشابهی نخواهید داشت. قد، خصوصیتی چندژنی است. یعنی گروهی از ژن‌ها روی آن اثر دارند. اگر در خاندان شما افراد بلندقدی وجود داشته باشند این شانس وجود دارد که ژن بلندی قد به شما هم رسیده باشد.

تعیین سقف قد شما امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از فرمول ساده‌ی زیر می‌توانید پتانسیل قد خود را حساب کنید:

قد مورد انتظار = (مجموع قد پدر و مادر شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا – ۱۳ اگر دختر هستید) / ۲

عددی که به دست می‌آورید،‌ به اضافه و منهای ۵ سانتی‌متر،‌ قد مورد انتظار شماست. در نظر داشته باشید که اگرچه این یک تخمین کلی است باز هم باید خیلی به قدی که در نهایت به آن می‌رسید نزدیک باشد.

۲. عوامل غیرژنتیکی


عوامل غیرژنتیکی دیگری هم می‌توانند روی قد مورد انتظار شما اثر بگذارند. تعیین‌کننده‌ی بیشتر این فاکتورها محیطی است که فرد در آن رشد می‌کند. بلندی قد با رشد در ارتباط است. بنابراین،‌ عواملی که مخل رشد باشند همان تأثیر را بر قد خواهند داشت.

برخی از این عوامل غیرژنتیکی عبارتند از:

قرار گرفتن در معرض دود تنباکو در زمان جنینی
بیماری زمان کودکی یا بلوغ
کیفیت مراقبت‌های پس از تولد
وزن پایین هنگام تولد
با اینکه بسیاری از عوامل موثر بر قد از کنترل شما خارج هستند، چندین کار هست که می‌توانید برای رسیدن به نهایت قد خود انجام دهید. با در نظر گرفتن این نکته، بهترین روش‌ها برای افزایش قد طبیعی در ادامه ذکر می‌شوند.

حتما بخوانید: لبخند جذاب؛ چطور لبخند بزنیم تا جذاب‌تر باشیم؟
نکاتی برای افزایش قد به شکل طبیعی
۱. توجه به خواب کافی


ناگفته پیداست که خواب خوب و کافی یکی از عوامل مهم برای رشد سالم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند (۱۱ ساعت خواب برای بهبود رشد سلامت بسیار موثرتر است).

خواب مناسب اهمیت زیادی دارد چون بدن در هنگام خواب رشد کرده و بافت نو تولید می‌کند. مغز ما به خصوص زمانی که در حالت امواج آهسته و چرخه‌های عمیق خواب هستیم هورمون رشد انسانی (HGH) ترشح می‌کند. به این ترتیب،‌ خواب ناکافی تولید HGH را کاهش داده و مانع رشد شما تا حداکثر قد مورد انتظارتان خواهد شد.

خوشبختانه،‌ برای داشتن خواب مناسب چندین کار می‌توانید انجام بدهید. اول از همه، زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید تا بعد از یک روز کاریِ شلوغ زمان کافی برای استراحت داشته باشید. دوم،‌ محیط مناسبی برای خواب خود ایجاد کنید تا بتوانید خوب بخوابید. عواملی را که باعث اختلال در خواب می‌شوند،‌ مانند نور یا سروصدای زیاد، از بین ببرید. به علاوه، پیش از رفتن به بستر از نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی کافئین بپرهیزید چون زمان ارزشمند خواب شما را از بین خواهند برد. در عوض،‌ پیش از رفتن به بستر می‌توانید چای بابونه بنوشید چون خواب را بهبود می‌دهد. حمام گرم پیش از خواب هم می‌تواند کیفیت خواب شما را تا حد زیادی بهتر کند



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

«استفان کاوی»، سخنرانی انگیزشی، تاجری موفق و آموزش‌دهنده‌ای توانا بود. بسیاری از کسب‌وکارها از توصیه‌های او برای رشد درونی افراد سازمان خود استفاده کرده‌اند. «هفت عادت مردمان موثر» مهم‌ترین اثر اوست که بیش از ‌١٠ سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار داشت. شاید رمز موفقیت استیون کاوی این است که با انسان‌ها ساده صحبت می‌کرد و اصول موفقیت را بدون سختی و پیچیدگی شرح می‌داد. او در طول زندگی‌اش افراد زیادی را مورد الهام و تاثیر قرار داده است. آرامش، منطق و سادگی کلام او باعث شده تا مردم به گفته‌هایش اعتماد کنند.

کتاب‌های او الهام‌بخش کسانی است که می‌خواهند مسئولیت‌های متفاوت فردی، خانوادگی و حرفه‌ای را در زندگی متمرکز کنند. فراموش نکنید قرار نیست بعد از خواندن این کتاب معجزه ای رخ بدهد و ناگهان شما سعادتمند شوید اما این کتاب‌ها راه‌کارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در مسیر بهتر حرکت کنید، مشروط بر اینکه آنها را به خوبی بیاموزیم و متعهد شویم که در زندگی روزمره به کار بگیریم. در این مطلب به معرفی دو کتاب از استیون کاوی می‌پردازیم که مطالعه هر دوی آنها به تغییر مسیر زندگی کمک می‌کند.

هفت عادت مردمان موثر

هفت عادت مردمان موثر

موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار، زمانی حاصل می‌شود که الگوهای اساسی و کامل را بی‌وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آنها عادت‌های تازه را جایگزین عادت‌های رایج قدیمی کنیم. دکتر کاوی محقق و نویسنده این کتاب، با نگاهی ژرف و عمیق هفت عادت اساسی مردمان کامیاب جهان را تجزیه و تحلیل کرده و سپس شیوه‌ی پرورش و درونی کردن این هفت عادت را با ما در میان می‌گذارد. او نخست اصولی را شناسایی می‌کند که آن را «قوانین طبیعت» می‌نامد و آنگاه شیوه‌ی به کارگیری این قوانین را در کار و زندگی به ما می‌آموزد.

آموزش‌های استیون کاوی در این کتاب، با قدرت، اعتقاد و احساسات مردم همراه شده است. محتوا و روش به‌کار گرفته شده در این تئوری‌ها، پایه‌ای قدرتمند برای ایجاد ارتباط‌های مؤثر بنا کرده است. ویلیام رلف کر، برگزارکنندۀ کمیسیون‌ آموزش‌های تکمیلی در ایالت یوتا درباره این کتاب می‌گوید: «افراد کمی پیدا می‌شوند که به‌مدت طولانی و عمیق دربارۀ تئوری‌های استفان کاوی بیاندیشند. کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، نوعی کتاب راهنما نیست بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تأثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت‌انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند».

دانلود کتاب از فیدیبو

هشتمین عادت

هفت عادت مردمان موثر

در دنیای امروز، فرد یا سازمان مؤثر بودن، دیگر امری انتخابی نیست. بهای ورود به زمین، بازی و به بازی گرفته شدن است. اما بقا، شکوفا شدن، پیشرفت، ممتاز و پیشگام بودن مستلزم آن است که مؤثر بودن را شکل دهیم و به آن برسیم. نیاز و ضرورت دورانی نو، عظمت است. عمل کردن، اجرای با شور و شوق و مشارکت چشمگیر نیازمند افکار جدید، مهارت‌های جدید و ابزار جدید… است.

کتاب «عادت هشتم: از موثربودن تا عظمت»؛ ادامه‌ی «هفت عادت مردمان موثر» نوشته‌ی «استفان کاوی» و ترجمه‌ی «اصغر اندرودی» است. با توجه به تاثیر تغییر و تحولات در قرن حاضر بر روابط و زندگی انسان‌ها، نیاز به راهنماهایی برای همسوشدن با این جهت‌گیری‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود. کتاب حاضر در تلاش است با ارائه‌ی راه‌کارهایی به خوانندگان کمک کند که بر چالش‌ها و پیچیدگی‌های موجود در روابط خانوادگی، اجتماعی و شغلی‌شان رو‌به‌رو شوند. مطالب کتاب در چهار بخش و پانزده فصل ارائه شده است. چهار بخش این کتاب عبارت‌انداز: «صدای خود را بیابید»، «به‌ دیگران الهام بدهید تا صدای خود را بیابند»، «اجرا ـ همخوان‌کردن و اقتداربخشیدن» و «عصر خرد». در بخشی از فصل یک می‌خوانیم: «به این صدا گوش بدهید. نمی‌دانم با این دردسر یکنواختی چه کنم. زندگی‌ای برایم باقی نمانده. فرسوده شده‌ام. از پا در‌آمده‌ام. من تفاوتی ایجاد نمی‌کنم. تاثیرگذار نیستم. دلخورم از کاری که می‌کنم. لذت نمی‌برم و… این‌ها حرف‌های اشخاص در خانه و در محل کار است. سخن میلیون‌ها پدر و مادر، کارگر و کارمند، کارکنان بخش خدمات، مدیران، حرفه‌ای‌ها، روسای سرتاسر جهان که تلاش می‌کنند در میان واقعیت‌های مسلم زندگی امروز، راه‌ به جایی ببرند. این درد و رنج، شخصی و عمیق است. خود شما می‌توانید با بسیاری از این عبارات رابطه‌ی همدلانه برقرار کنید. همان‌طور که کارل راجرز گفته، “آنچه بیش از هر چیزی شخصی است، بیش از هر چیز عمومی است.»

بنابراین هشتمین عادت برای آن است که بدانید چه رأی و نظری دارید و الهام‌بخش دیگران باشید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟
نوشته شده توسط : کاربر

در طول روز چقدر زمان به برقراری ارتباط اختصاص می‌دهید؟ از چه کانال‌هایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید؟ شبکه های اجتماعی، تلفن، پیام‌کوتاه، ایمیل، گزارش، مکالمات رو در رو یا جلسات؟ خیلی از ما زمان زیادی در روز را به انتقال پیام می‌گذرانیم.

 

ایجاد منشور برقراری ارتباط راهی مؤثر برای مدیریت این نوع تبادلات است و به مردم این امکان را می‌دهد تا به صورت کارآمد و مؤثر ارتباط برقرار کنند. این منشور بهترین روش‌های برقراری ارتباط، چگونگی استفاده‌ی بهینه از آنها و اینکه افراد می‌خواهند از برقراری ارتباط به چه چیزی دست پیدا کنند را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، با بهبود ارتباطات می‌توانید زمانی را که برای ملاقات افراد اختصاص می‌دهید و تعداد ایمیل‌های خود را کاهش بدهید و اطمینان حاصل کنید که از رسانه‌های اجتماعی به صورت کاملا حرفه‌ای استفاده می‌کنید. به این شکل می‌توانید وقت بیشتری برای انجام کارهای مهم‌تر داشته باشید.

در این مقاله، خواهیم دید چطور می‌توانید منشور برقراری ارتباط برای تیم یا سازمان‌تان ایجاد کنید و خواهیم دید انجام این کار چه زمانی ارزش دارد.
نکته:
مقاله‌‌های ۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و ۷ عامل مهم در برقراری ارتباط را مطالعه کنید تا در مورد تکنیک های برقراری ارتباط بیشتر بدانید.

منشور برقراری ارتباط چیست؟
منشور برقراری ارتباط سندی رسمی است که روش‌هایی را که اعضای تیم‌‌تان برای برقراری ارتباط ترجیح می‌دهند مشخص می‌کند. این منشور باعث می‌شود پیام‌های غیرضروری کاهش پیدا کنند، در وقت افراد صرفه‌جویی شود و بهره وری تیم و افراد افزایش پیدا کند.

منشور برقراری ارتباط می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

چه زمانی افراد باید به ایمیل‌ها پاسخ بدهند و چه زمانی نیازی به این کار نیست.
چه زمانی افراد باید در ایمیل «پاسخ به همه» را انتخاب کنند و چه زمانی باید از این کار اجتناب کنند.
چطور می‌تواند جلسات معمولی تیم را برگزار کرد، چه کسانی باید در جلسات شرکت کنند، آیا افراد می‌توانند از راه دور در جلسات شرکت کنند، چه چیزی را باید در صورت‌جلسه نوشت و اطلاعاتی از این دست.
سازمان شما چطور با مردم و مشتریان ارتباط برقرار می‌کند.
اعضای تیم چطور در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند.
چه زمانی می‌توان تماس ویدئویی برقرار کرد.
چطور افراد می‌توانند به صورت رو در رو با هم ارتباط برقرار کنند.
تهیه‌ی منشور برقراری ارتباط برای تیم‌های مجازی بسیار مفید است و به شما اجازه می‌دهد روش‌هایی که افراد برای برقراری ارتباط از راه دور ترجیح می‌دهند و نحوه‌ی بازخورد به آنها و مسئول ارائه‌ی به‌روز‌رسانی‌ها را شناسایی کنید.

نکته
اگر در کنار منشور برقراری ارتباط، منشور تیم یا منشور پروژه، خصوصا وقتی تیمی تشکیل می‌دهید یا پروژه‌ای را آغاز می‌کنید، نیز داشته باشید بسیار مفید خواهد بود.

چرا باید از منشور برقراری ارتباط استفاده کنیم؟
هدف منشور برقراری ارتباط بهبود اصول حرفه‌ای در برقراری ارتباط، صرفه‌جویی در وقت اعضای تیم، کاهش تعداد پیام‌هایی که فرستاده و دریافت می‌شوند و شفاف‌سازیِ روشی است که افراد برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. شفاف‌سازی لحن، سبک و تعداد پیام‌ها، خصوصا زمانی که با عموم مردم یا مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید، به شما اطمینان می‌دهد که ارتباطی دائمی و قابل اطمینان خواهید داشت.

منشور همچنین می‌تواند برای تیم‌های چندعملکردی یا تیم‌هایی که اعضای آنها در مکان‌های جغرافیایی مختلف حضور دارند یا افراد دورکار (فریلنسر‌) مفید خواهد بود. این منشور قوانین کلی را مشخص می‌کند، تعیین می‌کند چه زمانی نیاز به به‌روز‌رسانی است و کِی و چگونه اعضای تیم می‌توانند با هم تماس بگیرند. این منشور خصوصا برای تیم‌هایی که در مکان‌هایی با اختلاف ساعت کار می‌کنند مفید است.

منشور همچنین برای جلوگیری از تفاوت‌های فرهنگی در برقراری ارتباط مفید است. به عنوان مثال، ممکن است در بعضی از فرهنگ‌ها، مردم تمایلی نداشته باشند مشکلات را به مقام بالاتر گزارش بدهند یا شکایت کنند. این سند، شرایطی که در آنها، افراد باید مشکلات را گزارش بدهند مشخص می‌کند. همچنین، این منشور می‌تواند ابزار مفیدی برای بهبود ارتباطات در سازمانی باشد که وضعیت ارتباطیِ موجود آن رضایت‌بخش نیست.

محدودیت‌های منشور برقراری ارتباط
با وجود اینکه منشور برقراری ارتباط فواید زیادی دارد، برای اجرا با نقطه‌ضعف‌هایی نیز رو‌به‌روست. اولین مشکل این است که با تعیین اینکه افراد چه زمانی و به چه نحوی باید با هم ارتباط برقرار کنند، این خطر وجود دارد که روابط اجتماعی خفقان‌آور شود و مکالمات به صورت مکانیکی درآیند. این کار باعث می‌شود، اعضای تیم‌های مجازی احساس کنند از گروه جدا افتاده‌اند و نتوانند به خوبی روابط کاری مناسب و مفید ایجاد کنند.

منشور برقراری ارتباط همچنین می‌‌تواند خلاقیت یا حل مشکل را، خصوصا در رابطه با تیم‌هایی که در مناطق جغرافیایی مختلف هستند تضعیف کند و بازدهی را کاهش دهد. ممکن است باعث شود روش‌های فردی که افراد برای برقراری ارتباط ترجیح می‌دهند نادیده گرفته شوند و در نتیجه کار گروهی مؤثر را تضعیف کند.

در نهایت، تهیه‌ی منشور برقراری ارتباط، زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. وقتی تیم جدیدی ایجاد می‌کنید، باید کارهای زیادی برای تهیه‌ی منشور انجام بدهید.

چطور منشور برقراری ارتباط تهیه کنیم
برای تهیه‌ی منشور برقراری ارتباط ۶ مرحله‌ی زیر را دنبال کنید:

۱. هدف را مشخص کنید
ابتدا باید مشخص کنید چرا به منشور برقراری ارتباط نیاز دارید. به عنوان مثال، آیا تصویری کُلی نیاز دارید که مشخص می‌کند در درون سازمان یا تیم‌تان چطور ارتباط برقرار کنید یا نیاز به دستورالعمل‌هایی برای رابطه با مشتریان و عموم دارید؟ آیا قصد دارید بر تبادلات در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید؟ آیا این منشور، تمامی انواع ارتباطات را در برمی‌گیرد یا فقط مخصوص پروژه‌های خاصی است؟

۲. چطور آن را تهیه می‌کنید؟
سپس، به این فکر کنید که چطور منشور خود را تهیه خواهید کرد. چه کسی طرح اولیه را پیشنهاد می‌دهد؟ آیا این فرد برای تهیه‌ی منشور باید با اعضای دیگر بخش‌های سازمان، مانند منابع انسانی یا بازاریابی همکاری کند؟ آیا برای جمع کردن ایده‌ها و بازخوردهای کارمندان باید از سنجش رضایت کارمندان استفاده کنید؟ بعد از اینکه منشور طراحی شد، چه کسی آن را در اختیار افراد قرار می‌دهد؟

۳. چه چیزهایی را پوشش می‌دهد؟
شاید سند شما هدف خاصی داشته باشد. هدف منشور می‌تواند کاهش استفاده از ایمیل، یا اطمینان از این باشد که رسانه‌های اجتماعی کاملا به صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید هدف بالاتر از این باشد، به عنوان مثال، اطمینان از اینکه تمامی ارتباطات داخلی مناسب و مؤثر هستند. بنابراین، باید به صورت واضح مشخص کنید این سند چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد و شامل کدام کانال‌های ارتباطی می‌شود.

۴. دستورالعمل‌ها را مشخص کنید
سپس، به ساختار منشور برقراری ارتباط فکر کنید. بهتر است فهرستی از مهم‌ترین نکات را برای هر کدام از کانال‌هایی که اعضای تیم‌تان استفاده می‌کنند تهیه کنید. به عنوان مثال، «جلسات باید ۳۰ دقیقه طول بکشند»، «ارتباطات در توئیتر باید حرفه‌ای و مؤدبانه باشند» یا «از گزینه‌ی پاسخ به همه، در ایمیل استفاده نشود.» یا می‌توانید اصول را به صورت کلی بیان کنید. به عنوان مثال، «به موقع پاسخ بدهید» یا «پیام‌ها را کپی نکنید.»

۵. از بازخورد استفاده کنید
درخواست بازخورد از اعضای تیم، در طول طراحی مراحل و بعد از اجرای منشور اهمیت ویژه‌ای دارد. کارمندان ترجیح می‌‌دهند چطور با هم در ارتباط باشند؟ اغلب از کدام کانال‌ها استفاده می‌کنند و چرا؟ از چه مواردی در هنگام برقراری ارتباط خوش‌شان نمی‌آید و چطور می‌توان از آنها اجتناب کرد؟

۶. اجرای منشور
در آخر، به این فکر کنید که چطور می‌خواهید منشور را اجرا کنید و از چه طریقی به کارمندان اطلاع می‌دهید که از این به بعد باید در هنگام برقراری ارتباط از آن پیروی کنند؟ آیا آن را به همه ایمیل خواهید کرد یا آن را در جلسه رسما معرفی خواهید کرد؟ آیا منشور، سندی نوشتاری خواهد بود که افراد می‌توانند آن را چاپ کنند یا دستورالعمل‌هایی خواهد بود که بر روی شبکه‌ی داخلی شرکت قرار خواهد گرفت؟ آیا باید وجود منشور را با اعلامیه‌ای و توسط کمپین اطلاع بدهید؟ و چه زمانی و چگونه آن را به‌روز رسانی خواهید کرد؟

شاید تصمیم بگیرید بعد از تهیه‌ و اجرای منشور، ارزیابی عملکرد از کارمندان به عمل بیاورید. بنابراین به این فکر کنید که چطور می‌توانید به اجرای آن نظارت کنید.

کاربرد منشور برقراری ارتباط در زندگی شما
به این فکر کنید که با رئیس و تیم‌تان چطور ارتباط برقرار می‌کنید. آیا اسم افراد را به صورت خودکار در ایمیل خود کپی می‌کنید؟ آیا وقتی عصبانی هستید عصبانیت خود را در پیام‌تان نشان می‌دهید؟ به این فکر کنید که منشور برقراری ارتباط چطور به شما و اعضای تیم‌تان منفعت می‌رساند؟
به این فکر کنید که چطور می‌توانید جلسات مؤثرتری برگزار کنید. چطور می‌توانید سریع‌تر تصمیم گیری کنید و بازخوردهای مؤثرتر دریافت کنید؟
به این فکر کنید که در حال حاضر چطور با تیم‌هایی که دورکار هستند رابطه برقرار می‌کنید. آیا ارتباط‌تان به اندازه‌ی کافی مؤثر است؟ 

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

اخذ اقامت استرالیا و دریافت گذرنامهٔ استرالیایی، همچون اخذ اقامت نیوزلند و اقامت کانادا و حتی اقامت سوئد، در فهرست اولویت‌های مهاجرتی ایرانیان در دهه‌های اخیر قرار داشته و حتی نوسانات ارزی چند سال اخیر نیز نتوانسته از شدت تقاضای هموطنان برای مهاجرت به این کشورهای ایده‌آل دنیا بکاهد. استرالیا، یکی از کشورهای منطقهٔ اقیانوسیه و از کشورهای توسعه‌یافته جهان است که برای متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و مهاجرت کاری همواره یکی از مقصدهای هیجان انگیز جهان بوده است.


تاکنون صدها هزار هموطن از ایران و سایر نقاط جهان موفق شده‌اند اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. به‌نظر می‌رسد این روند با تغییر قوانین مهاجرتی و پناهندگی استرالیا و تخصصی‌تر شدن فرایند مهاجرتی، سیر صعودی خود را همچنان در دههٔ سوم قرن بیست‌ویکم حفظ کند. مهاجرت به کشوری که یکی از مستعمره‌های بریتانیا و از مقصدهای خوب برای تحصیل و زندگی و کسب‌وکار بخصوص در رشته‌های دانش بنیان است، گزینه‌ای است که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده است.

به گزارش مهاجرت پلاس، معتبرترین گروه حقوقی مهاجرتی، اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، کار و تحصیل از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور رؤیایی است. این مؤسسهٔ حقوقی یکی از معتبرترین مؤسسات در خصوص تمامی خدمات مهاجرت به استرالیا و پس از آن است و با تکیه بر سال‌ها تجربه در این زمینه بهترین منبع برای پاسخ به سؤالات متقاضیان اخذ اقامت استرالیاست. با ما همرا باشید تا این روش‌ها را با شما در میان بگذاریم.

شیوه‌های اخذ اقامت استرالیا


اخذ اقامت موقت استرالیا از طریق ویزاهای تحصیلی و شغلیِ کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. اتفاقا به علاقه‌مندان دریافت اقامت دائم استرالیا همواره توصیه می‌شود که سفری کوتاه‌مدت از چند هفته تا چند ماه به این کشور داشته باشند تا فرصت های کسب‌وکار، مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری و اکوسیستم زندگی را از نزدیک بررسی کنند. برنامه‌ریزی برای هر سفر و مهاجرتی در صورتی که اشراف اطلاعاتی کامل وجود داشته باشد‌، هم آسان‌تر می‌شود و هم با این وضعیت ارز، ارزان‌تر!

شما با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای مهارتی، و ویزای دائم خویشاوندی قادر به سفر به این کشور و اقدام برای اخذ اقامت دائم استرالیا هستید. اما به هر حال، علاوه بر مهاجرت تحصیلی با بورسیه، یکی دیگر از روش‌های آسان مهاجرت به این کشور، پیدا کردن یک کارفرمای مستعد (Qualified Employer) است که بتوانید به کمک پیشنهاد شغلی از طرف ایشان، دعوتنامه بگیرید و ویزای این کشور را اخذ کنید.

افراد متخصص (skilled worker) که تقاضا برای رشته‌های تحصیلی و کاری آن‌ها زیادتر است، می‌توانند برای اخذ دعوتنامهٔ کاری اقدام کنند و مسیر را برای گرفتن PR‌‌ یا اقامت دائم هموار کنند. مراجعه به سایت‌های کاریابی استرالیا، یکی از روش‌های دریافت دعوتنامهٔ کاری است.

پروفایل‌هایی که در سیستم ادارهٔ مهاجرت استرالیا از سال ۲۰۱۹ به بعد ثبت می‌شود، بر اساس سن، تحصیلات متقاضی، مهارت‌های تحصیلی و مدیریتی و تسلط به زبان انگلیسی امتیازبندی می‌شوند و اگر شما سابقهٔ سفر و تحصیل در این کشور را داشته باشید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. در لینک زیر می‌توانید نحوهٔ امتیازبندی مهم‌ترین ویزاها را مشاهده کنید.

امتیازبندی مهاجرت به استرالیا

اگر پروفایل شما بتواند حداقل امتیازات لازم را کسب کند، توسط DIPB (دپارتمان مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا) برای مصاحبه دعوت می‌شوید که گامی برای شروع مرحلهٔ دریافت ویزا و سفر به این کشور است. در این کشور، مهندسان ساختمان، مکانیک، صنایع و … از شرایط شغلی خوبی برخوردارند. سعی کنید اگر در این حوزه‌ها تخصص ندارید، حداقل مدارک گواهی صلاحیت حرفه‌ای کسب کنید. مثل مدرک مدیریت بین‌المللی پروژه از PMI آمریکا که در ایران نیز متداول شده است.

بهترین شرایط مهاجرت به استرالیا
بهترین شرایط مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا از طریق تخصص، برای افرادی است که سن‌شان کمتر از ۵۰ سال است و می‌توانند مدرک تحصیلی دانشگاهی قابل ارزشیابی ارائه کنند. سابقهٔ کاری با ارائهٔ لیست سابقهٔ تأمین اجتماعی ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری هم برای اثبات سابقهٔ شغلی شما اهمیت دارد؛ البته راه‌های دیگری هم برای اثبات این سابقهٔ کاری وجود دارد. بیش از یک سال سابقهٔ کاری، کف امتیاز لازم را اخذ می‌کند. سابقهٔ ویزاهای قبلی استرالیا و متأهل یا مجرد بودن شما نیز در کسب امتیازات لازم مؤثر است.

انواع ویزا برای اخذ اقامت دائم استرالیا
اقامت سرمایه‌گذاری (ویزای ساب‌کلاس ۱۳۲، ۸۸۸ و ۸۹۲)
اقامت از طریق کار و مهارت (ویزای ساب کلاس ۱۸۶، ۱۸۷، ۱۸۹ و ۱۹۰)
اقامت از طریق ازدواج (ویزای ساب‌کلاس ۸۰۱ و ۱۰۰)
اقامت از طریق فرزندان (ویزای ساب‌کلاس ۱۰۳ و ۱۴۳)
اقامت از طریق والدین (ویزای ساب‌کلاس ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۱۷)
انواع ویزا برای اخذ اقامت موقت استرالیا
اقامت سرمایه‌گذاری موقت ۴ ساله (ویزای ساب کلاس ۱۸۸)
اقامت کار موقت ۳ ماهه (ویزای ساب کلاس ۴۰۰)
اقامت کار موقت ۱۸ ماهه (ویزای ساب کلاس ۴۷۶)
اقامت کار موقت ۱۸ تا ۴۸ ماهه (ویزای ساب کلاس ۴۸۵)
اقامت کار موقت ۴۸ ماهه (ویزای ساب کلاس ۴۸۹)
اقامت دیدار و گردشگری (ویزای ساب کلاس ۶۰۰)
اقامت موقت ازدواج ۲۴ ماهه (ویزای ساب کلاس ۸۲۰)
اقامت موقت نامزدی (ویزای ساب کلاس ۳۰۰)
اقامت موقت ۲ ساله از طریق فرزند مقیم (ویزای ساب کلاس ۱۷۳)
اقامت موقت از طریق والدین (ویزای ساب کلاس ۴۸۵)
اقامت ۵ ساله تحصیلی (ویزای ساب کلاس ۵۰۰)
برای اطلاعات دقیق در مورد هریک از این ویزاها می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای استرالیا

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری


اخذ اقامت موقت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری
با سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در استرالیا می‌توانید به راحتی اقامت دائم کسب کنید. شما ابتدا باید ویزای ۴ ساله (ساب‌کلاس ۱۸۸) بگیرید و در مرحلهٔ بعدی با ویزای ۸۸۸ نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید. ویزای موقت سرمایه‌گذاری با عنوان ویزای کارآفرینی شناخته می‌شود.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا به صورت موقت، باید کمتر از ۵۵ سال داشته باشید و ارزش اموال منقول و غیرمنقول‌تان در دو سال مالی اخیر، حداقل ۸۰۰ هزار دلار و گردش مالی‌تان حداقل ۵۰۰ هزار دلار (دلار استرالیا معادل ارز دولتی) باشد.

برای اخذ این ویزا باید به دولت استرالیا اثبات کنید که سرمایه‌گذار حرفه‌ای هستید و می‌توانید کسب‌وکار موفقی در استرالیا راه‌اندازی کنید. با داشتن مدارکی نظیر جواز کسب، پروانهٔ بهره‌برداری، شرکت ثبت شده، فرانشیز، کارمندان بیمه شده و … می‌توان کارفرمایی یا خویش‌فرمایی شما را اثبات کرد. البته برخی مواقع ممکن است کارفرمایی شما در ایران به‌راحتی احراز نشود. در این شرایط ما در مهاجرت پلاس تلاش می‌کنیم متناسب باکسب‌وکارتان راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

برای شروع فرایند نیاز به دعوتنامهٔ ایالتی دارید که البته کارشناسان خبرهٔ ما در گروه حقوقی مهاجرت پلاس، در عرض یک هفته تا ۱۰ روز این این دعوتنامه را برای شما اخذ می‌کنند.

اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم لازمهٔ دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری، دریافت اقامت موقت ۴ ساله از طریق ویزای کارآفرینی است. بعد از اینکه ویزای موقت را دریافت کردید و وارد استرالیا شدید، ۴ سال فرصت دارید تا شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را فراهم کنید.

شما به‌عنوان یک مهاجر سرمایه‌گذار باید حداکثر تا ۲۳ ماه پس ورودتان به این کشور یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید و حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا در آن سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری به تنهایی کافی نیست؛ گردش مالی یا فروش سالانهٔ شما در سال آخر فعالیت کسب‌وکارتان باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار باشد و این به معنای موفقیت نسبی شما به عنوان یک سرمایه‌گذار است. آخرین شرط، استخدام دو نفر به‌صورت تمام وقت است. اگر نتوانستید یا نخواستید افراد دیگری را استخدام کنید، می‌توانید به جای آن ۴۰۰ هزار دلار استرالیا سرمایه‌گذاری شخصی مانند خرید منزل یا قراردادن پول در بانک داشته باشید.

با اثبات فعالیت کسب‌وکارتان به‌مدت حداقل دو سال و داشتن شرایط بالا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و مراحل اخذ این ویزا به لینک زیر مراجعه کنید:

مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت استرالیا از طریق کار و مهارت


اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۹
اقامت دائم استرالیا با ویزای ۱۸۹ استرالیا به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند از طریق مهارت و تخصص‌شان به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنند. در این روش، شما مشمول طرح درمان ملی خواهید بود و می‌توانید پس از طی مدت زمانی مشخص، درخواست شهروندی کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که متقاضیان این ویزا، باید حداکثر ۴۵ سال داشته باشند و حد نصاب امتیازات لازم یعنی حداقل ۶۵ امتیاز را به‌دست آورند. کسب حداقل نمرهٔ ۶ آیلتس و داشتن مهارت یا تخصصی که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد از دیگر الزامات اخذ این ویزاست.

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۹۰
اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۹۰ استرالیا برای متقاضیان متخصصی است که می‌خواهند همراه خانواده‌شان به این کشور مهاجرت کنند اما دعوتنامهٔ کارفرمای استرالیایی ندارند. شرایط این ویزا مشابه ویزای ۱۸۹ است؛ با این تفاوت که باید از طرف یکی از ایالت‌های استرالیا تأییدیه بگیرید و پس ورود به این کشور نیز موظفید در همان ایالتی که شما را دعوت کرده، زندگی و کار کنید. بد نیست بدانید داشتن این تأییدیه ایالتی ۵ امتیاز به همراه دارد و کار شما را در کسب امتیاز راحت‌تر می‌کند.

برای محاسبهٔ آنلاین امتیازتان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به استرالیا

اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۶
اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۶ استرالیا برای متقاضیانی است که یک کارفرمای مورد تأیید ادارهٔ مهاجرت استرالیا اسپانسرشان شده است. این ویزا تنها برای افرادی صادر می‌شود که شغل‌شان در لیست MLTSSL مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود است. برای اخذ این ویزا علاوه بر پیدا کردن یک کارفرما، باید تمامی شرایط و مهارت‌های لازم برای سِمتی را که برای‌تان در نظر گرفته شده است داشته باشید. سن کمتر از ۴۵ سال و تسلط قابل قبول به زبان انگلیسی، ازدیگر شرایط مهم اخذ این ویزاست.

اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۷
شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۷ استرالیا تا حدی مشابه ویزای ۱۸۶ است. مهم‌ترین تفاوتش این است که در ویزای ۱۸۶ یک کارفرما در هر نقطه از استرالیا اسپانسر شما می‌شود اما در ویزای ۱۸۷ نیازی به پیدا کردن کارفرما نیست. شما می‌توانید با داشتن مهارت و تخصص لازم در شغل مورد نظرتان از یکی از مناطق کم‌جمعیت استرالیا برای کار و زندگی در همان مناطق، دعوتنامه بگیرید. از آنجایی که سیاست تمرکززدایی از شهرها در دستور کار دولت استرالیا قرار گرفته است، اخذ این نوع ویزاها تا حدی با سخت‌گیری کمتری انجام می‌گیرد.

اخذ اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای ۴۷۶
ویزای ۴۷۶ استرالیا مخصوص دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خاص و مورد تأیید استرالیاست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر اشاره کرد. این ویزای موقت ۱۸ ماهه مخصوص افرادی است که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده و حداقل ۱۸ ماه تجربهٔ کاری مرتبط و قابل اثبات داشته باشند. برای اخذ این ویزا سن شما باید زیر ۳۱ سال باشد و مدرک مهندسی قابل ارزیابی داشته باشید و سابقهٔ دریافت ویزا ۴۷۶ و ۴۸۵ را نداشته باشید. مدت اقامت این ویزا قابل تمدید است و امکان همراهی خانواده‌تان نیز وجود دارد.

از نمونه رشته‌های مهندسی پرطرفدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهندسی عمران (civil engineering)
مهندسی سازه (structural engineering)
مهندسی شیمی (chemical engineering)
مهنسی محیط زیست (environmental engineering)
مهندسی برق و الکترونیک (electrical and electronics engineering)
مهندسی مکانیک، تولید و ماشین‌آلات (mechanical, production and plant engineering)
مهندسی معدن و مواد (mining and material engineering)
با اخذ این اقامت موقت شما ۱۸ ماه زمان دارید تا شرایط لازم برای اخذ یکی از ویزاهای اقامت دائم را به‌دست آورید. این فرصت خوبی برای شناخت بیشتر این کشور و فرصت‌های آن است.

اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای ۴۸۹
یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت موقت استرالیا، از طریق ویزای ۴۸۹ استرالیاست. این ویزا به‌صورت مشروط است و برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که از روش‌های بالا قادر به دریافت ویزا نبوده‌اند. برای دریافت این ویزا داشتن اسپانسرشیپ ایالتی ضروری است. دولت استرالیا یک اقامت موقت ۴ ساله برای شما صادر می‌کند که برای تبدیل آن به اقامت دائم، باید ۲ سال از ۴ سال را در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته (مناطق خاص) یا مناطق کم‌جمعیت زندگی کنید و به‌صورت تمام‌وقت به مدت ۱۲ ماه در آنجا مشغول به کار شوید.

برای اخذ این ویزا، شما باید از طرف دولت استرالیا برای این نوع ویزا دعوت شده باشید، سن‌تان کم‌تر از ۴۵ سال باشد و حداقل ۶۵ امتیاز را کسب کنید. البته داشتن اسپانسر ایالتی یا فامیلی خود به تنهایی ۱۰ امتیاز را برای شما مهیا می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزای مهارتی به لینک زیر مراجعه کنید.

ویزای کار استرالیا

اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل


جالب است بدانید ۵ دانشگاه از ۵۰ دانشگاه برتر دنیا در استرالیا قرار دارد و این کشور سومین مقصد جذاب برای تحصیل در سراسر جهان رتبه‌بندی شده است. یکی از روش‌های کم‌هزینه، جذاب و ارزان ولی تخصصی برای اخذ اقامت دائم و گذرنامهٔ استرالیایی، دریافت ادمیشن از دانشگاه‌ها بخصوص مؤسسات دولتی و خصوصی ارائه‌دهندهٔ فرصت‌های بورسیه (scholarship) در کشور استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. بورسیه‌های تحصیلی چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه دکترا و چه پسا دکترا، این فرصت را به محققان می‌دهد تا به این کشور بروند و در پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی و خدماتی مشغول به کار شوند. معمولا پس از اتمام کار، شانس استخدام در همان پروژه و مجموعه وجود دارد و سالانه صدها ایرانی با همین روش امکان پرداخت مالیات و اخذ اقامت دائم را کسب می‌کنند.

یکی از بورس‌های خوب، بورسیهٔ دولت استرالیاست. شما می‌توانید به سایت زیر متعلق به دپارتمان آموزش دولت استرالیا بروید و ثبت‌نام کنید تا از فرصت‌های بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی (financial aids) این مجموعه دولتی استرالیا استفاده کنید و کمک هزینهٔ چند هزار دلاری دریافت کنید.

ثبت‌نام برای دریافت بورسیه تحصیلی

کمک‌های دولت استرالیا به دانشجویان و محققان ایرانی و بین‌المللی، سالانه میلیون‌ها دلار است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت وزارت آموزش عالی این کشور، در جریان فرصت های تحصیلی و بورسیه متنوع برای سال ۲۰۱۹ میلادی قرار بگیرید. همچنین می‌توانید با کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور بیشتر آشنا شوید.

وزارت آموزش عالی

اطلاعات در این زمینه زیاد و پراکنده است. همچنین تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای آینده‌تان آن هم زمانی که شناخت و درکی نسبت به کشور مقصد ندارید کار پیچیده و زمانبری است. ما در مهاجرت پلاس از انتخاب دانشگاه و مراحل مهاجرت تا استقرار شما در این کشور و اخذ اقامت استرالیا همراه شما خواهیم بود.

خدمات متمایز مهاجرت پلاس برای مهاجران ایرانی
مشاوران مجرب مهاجرت پلاس، در انتخاب بهترین ویزا متناسب با شرایط شما، اخذ ویزا و تمامی چالش‌های پس از ورود به استرالیا همراه شما هستند. بله درست شنیده‌اید؛

همراه شما در مسیر مهاجرت و پس از ورود به استرالیا!
علاوه بر چالش‌های معمول که نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارند مانند اثبات سابقهٔ کاری مرتبط برای ویزاهای کاری، اثبات کارفرمایی یا خویش‌فرمایی برای ویزای سرمایه‌گذاری و فراهم کردن مدارکی دال بر داشتن حداقل گردش مالی مورد نیاز برای مهاجرت از این طریق و …، چالش‌های بزرگی برای مهاجران پس از ورود به استرالیا ایجاد می‌شود که متأسفانه بسیاری از مهاجران از آن بی‌اطلاع هستند و بسیاری از مشاوران مهاجرتی نیز از ذکر آنها خودداری می‌کنند. دلیل عدم ذکر این موضوعات این است که بسیاری از مشاوران و وکلای مهاجرتی در ایران تنها از یک سری اختیارات برخوردار هستند و پس از ورود شما به استرالیا جز مشاوره هیچ کمکی از دست‌شان ساخته نیست.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاران ایرانی، مباحث مربوط به راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدشان و عدم آشنایی با نظام قانونی پیچیده‌ٔ استرالیاست. دفتر وکالت مهاجرت پلاس در استرالیا، علاوه بر ارائهٔ تمامی خدمات حقوقی در استرالیا، با ارائهٔ مشاورهٔ مالی و خدمات حسابداری به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را در رسیدن به بهترین نتیجه و اقامت دائم این کشور یاری کند.

از دیگر چالش‌های پردردسر ایرانیان پس از ورود به استرالیا، اجاره یا خرید خانه است. بسیاری از مهاجران بارها عنوان کرده‌اند که نتوانسته‌اند محل خوبی برای زندگی انتخاب کنند. دلیل آن هم مشخص است. با توجه به اینکه هیچ پیشینه‌ای از اجارهٔ منزل یا سکونت در استرالیا از مهاجران جدیدالورود وجود ندارد، دور از ذهن نیست که آژانس‌های مسکن به‌راحتی به آنها اعتماد نکنند. برای جلب این اعتماد باید یک نفر معرف شما باشد و به نوعی شما را به‌عنوان یک فرد قابل اطمینان ضمانت کند. گروه حقوقی مهاجرت پلاس به مدیریت دکتر دانیال شبرخ -یکی از موفق‌ترین وکلای ایرانی استرالیا به انتخاب IRanianlowyers و وکیل رسمی ثبت شده در MARA، با ارائه نامه‌ای رسمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری استرالیا، این تأییدیه را مهیا و به مشاورین املاک ارائه می‌کنند.

در یک کلام؛ مهاجرت پلاس خدمات صفر تا صد مهاجرت به استرالیا و پس از آن را برای مهاجرین عزیز ایرانی ارائه می‌دهد.
برای دریافت مشاورهٔ رایگان در خصوص هریک از روش‌های اقامت استرالیا از طریق لینک زیر با مهاجرت پلاس تماس بگیرید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

در آستانه‌ی چهل‌سالگی تولد تویوتا سوپرا و رونمایی نسل پنجم این خودرو اسپرت و پرطرفدار ژاپنی، در این مقاله روند تکامل و چگونگی ایجاد افسانه‌ی سوپرا و سری پیشرانه JZ در دنیای تیونینگ را بررسی می‌کنیم. 

 

بیش از پانزده سال است که طرفداران خودروهای اسپرت و گرندتورر ژاپنی، منتظر نسل جدید تویوتا سوپرا (Supra) هستند. تا امروز، نسل پنجم سوپرا مسیری طولانی طی کرده؛ اما سرانجام یکی از موردانتظارترین خودروهای چند سال گذشته، به‌زودی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

از سال ۲۰۰۲ تاکنون، طرفداران افسانه‌ی سوپرا تاریخچه‌ی این مدل دوست‌داشتنی را مرور کرده‌اند که این روند تا هنگام معرفی نسل جدید همچنان ادامه خواهد داشت. باوجوداین، سؤال‌هایی ازاین‌دست مطرح می‌شود: این مدل چه ویژگی‌هایی دارد؟ دلیل محبوبیت سوپرا در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف چیست؟ در این مقاله به روند شکل‌گیری چهل سال افسانه‌ی تویوتا سوپرا خواهیم پرداخت تا به پیشواز نسل جدیدش برویم.

سال ۱۹۶۹؛ دورخیز تویوتا برای تولید خودرو اسپرت

Toyota EX-1 / تویوتا

با رونمایی مدل مفهومی EX-1 با طراحی آینده‌نگرانه در نمایشگاه توکیو اتو سالن سال ۱۹۶۹، مقام‌های تویوتا از تصمیم جدی خود برای حضور پررنگ‌تر در کلاس خودروهای اسپرت خبر دادند. EX-1 نماینده‌ی خودروهای اسپرت و گرندتورر آینده‌ی تویوتا بود. اسپویلر برقی سقفی و رینگ‌های جذاب با طرح مدل‌های Hot Wheels از ویژگی‌های جالب این کانسپت محسوب می‌شد. خبری از تولید EX-1 نبود؛ اما در سال ۱۹۷۰، الگوبرداری طراحان تویوتا از این مدل پدیدار شد.

سال ۱۹۷۰؛ تولد سلیکا

تویوتا سلیکا / Toyota Celica

در نمایشگاه توکیو اتو سالن ۱۹۷۰، مدل سلیکا (Celica) به‌عنوان پدربزرگ سوپرا متولد شد. سلیکا با طراحی اسپرت کوپه، در پلتفرم و برخی قطعات با مدل کارینا (Carina) مشترک بود. تقاضای مردم آمریکا برای سلیکا به‌حدی بی‌شمار بود که مسئولان تویوتا با جسارت تمام، این مدل را در کلاس فورد موستانگ محبوب عرضه کردند.

سال ۱۹۷۸؛ اولین قدم‌ها به‌سوی سوپرا با سلیکا XX

Toyota Celica XX / تویوتا سلیکا

مدل XX سلیکا با طول بیشتر و پیشرانه‌ی قدرتمندتر، پایه‌های سوپرا را ایجاد کرد. XX به‌دلیل وجود پیشرانه‌ی شش‌سیلندر خطی دولیتری و جای‌دادن دو سیلندر بیشتر در‌مقایسه‌با مدل استاندارد، کاپوت درازتری داشت و کابین لوکس‌تری هم دراختیار سرنشینان قرار می‌داد. چشم‌انداز سال ۱۹۶۹ مدیران ارشد تویوتا برای تولید خودرو گرندتورر اسپرت به واقعیت پیوست. رقیب اصلی سلیکا XX، داتسون (نیسان) 280ZX بود که زودتر از XX در ژاپن عرضه شد.

سال ۱۹۷۹؛ رونمایی اولین سوپرای تاریخ (A40 و A50)

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

با آغاز سال ۱۹۷۹، فروش سلیکا XX در آمریکا آغاز شد و خیلی زود مشکل متفاوتی پیش روی تویوتا قرار گرفت. شش سال پیش از عرضه‌ی این مدل، برند نوشیدنی مکزیکی Dos Equis XX به آمریکا رسیده بود و مدیران ارشد بخش آمریکای‌شمالی به‌منظور جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، تصمیم گرفتند سلیکا XX را با نام سلیکا سوپرا معرفی کنند. سلیکا سوپرا از پیشرانه‌ی شش‌سیلندر خطی ۲.۶لیتری مدل کریسیدا با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار (BHP) و گشتاور حدود ۱۸۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کرد. این قوای فنی برای رساندن سلیکا سوپرای ۱۲۷۰کیلوگرمی از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت به ۱۰.۵ ثانیه نیاز داشت که مدت‌زمانی منطقی به‌نظر می‌رسید.

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

مدل پایه‌ی سلیکا سوپرا ۱۹۷۹ با قیمت ۹هزار و ۵۷۸ دلار (با نرخ امروزی حدودا ۳۲هزار و ۵۰۰ دلار) عرضه می‌شد. اگر اولین مدل‌های سوپرا در موتوراسپرت موفق ظاهر نمی‌شدند، احتمالا این خودرو به محبوبیت امروز نمی‌رسید. مقام‌های تویوتا معتقدند موفق‌ترین حضور اولین سوپرای تاریخ، انتخاب این مدل به‌عنوان خودروی ایمنی مسابقاتفرمول یک سال ۱۹۷۹ در گرن‌پری آمریکا است. سلیکا سوپرا برای عملکرد مناسب در این عنوان به سوپرشارژر مجهز شد.

سال ۱۹۸۱؛ رونمایی نسل دوم سوپرا (A60)

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

نسل دوم سوپرا تکرار نسل اول، اما با طراحی به‌روز بود. مثل نسل اول، سوپرا مدل ۱۹۸۱ هنوزهم عضوی از خانواده‌ی سلیکا بود و همچنان در ژاپن با نام سلیکا XX عرضه می‌شد. مدل بازار آمریکا نسل دوم سوپرا پیشرانه‌ی شش‌سیلندر خطی ۲.۸لیتری با قدرت ۱۴۵ اسب‌بخار و سیستم انتقال قدرت محور عقب و جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته را دراختیار گرفته بود. البته، نمونه‌ی خودکار چهارسرعته به‌عنوان آپشن دردسترس کاربر قرار داشت. در سال ۱۹۸۲، تویوتا سوپرا برای اولین‌بار به اروپا رسید و به‌دلیل محدودیت عرضه و البته طراحی جذاب، مدلی کمیاب در این قاره بود.

سال ۱۹۸۶؛ جدایی سلیکا و سوپرا

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

سوپرا در نسل سوم (A70) به مدلی مستقل تبدیل شد. گفتنی است به‌دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید، سلیکا با سیستم انتقال قدرت محور جلو عرضه شد؛ اما سوپرا همچنان محور عقب باقی ماند. نسل سوم سوپرا که برای اولین‌بار طعم استقلال را می‌چشید، با تجهیز به انواع سامانه‌های پیشرفته، نظیر ترمز ضدقفل ABS و سیستم تعلیق برقی TEMS تویوتا، درمقایسه‌با دو نسل گذشته سنگین‌تر بود. نسل سوم سوپرا به یکی از خواسته‌های همیشگی طرفداران این مدل از زمان عرضه‌ی نسل اول، یعنی سقف بازشو پاسخ داد. البته، سقف به‌طور کامل باز نمی‌شد و از نوع تارگا (Targa) مشابه پورشه بود. سقف تارگا در نسل چهارم هم وجود داشت و در مدل توربو استاندارد نیز به‌کار رفته بود.

سال ۱۹۸۷؛ تب توربو به سوپرا رسید

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

دهه‌ی ۱۹۸۰ صنعت خودروسازی، در توربوشارژر معنی می‌شود. مهندسان تویوتا به‌دلیل هزینه‌های گران، هدف سبک‌ترکردن سوپرا را کنار گذاشتند و درعوض، توربوشارژر به افسانه‌ی سوپرا اضافه شد. البته، توربوشارژر پیش‌ازاین در نسل دوم سوپرای ویژه‌ی بازار ژاپن وجود داشت؛ اما برای اولین‌بار با نسل سوم به بازارجهانی رسید. با اضافه‌شدن توربوشارژر به پیشرانه‌ی شش‌سیلندر خطی سه‌لیتری، ۲۳۰ اسب‌بخار دراختیار سوپرا قرار گرفت تا در زمانی حدود ۶.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. در ادامه‌ی پیوند جدانشدنی با توربوشارژر، مدل Turbo A سوپرا با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار عرضه شد. این مدل برای کسب مجوز ورود سوپرا به مسابقات قهرمانی تورینگ ژاپن (JTCC) و تورینگ اروپا و حتی رالی قهرمانی جهان در گروه A طراحی شده بود. مدل تولید محدود 3.0GT با نهایت سرعت ۲۶۹ کیلومتربرساعت و زمان حدود ۵ ثانیه در آزمایش سرعت صفر تا صد کیلومتربرساعت، سریع‌ترین خودرو جاده‌ای ساخت ژاپن در سال ۱۹۸۸ بود.

سال ۱۹۹۱؛ استارت پیشرانه‌ی 1JZ

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

با عرضه‌ی اولین نمونه از پیشرانه‌های پرطرفدار سری JZ، تویوتا سوپرا به قدرت بیشتری دست پیدا کرد. این مدل خاص که در برخی از کشورها عرضه شد، به‌‌لطف موتور 1JZ با شش‌سیلندر خطی و سه‌ لیتر حجم، ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت (BHP) دراختیار داشت که به محور عقب ارسال می‌شد. شایان ذکر است این مدل در آمریکا فروخته نشد. با آغاز دهه‌ی ۱۹۹۰، سوپرا توربو به‌عنوان گران‌ترین محصول تویوتا به قلمرو شورولت کوروت وارد شد. نسل سوم سوپرا در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ با قیمت پایه‌ی ۳۹هزار و ۹۰۰ دلار (بیش از ۷۰هزار دلار با نرخ امروز) به‌ترتیب ۳۵۷۱ و ‍۱۱۷۴ و ۲۷۰۰ دستگاه فروخته شد. درواقع، سوپرا شش برابر بیشتر از ارزان‌ترین محصول تویوتا ترسل (Tercel) قیمت خورده بود.

سال ۱۹۹۳؛ معرفی محبوب‌ترین نسل سوپرا

Totota Supra  / تویوتا سوپرا

مهندسان ژاپنی چهار سال تلاش کردند تا نسل چهارم تویوتا سوپرا با کد A80، از هر نظر بهتر از مدل‌های گذشته باشد. همان‌طورکه امروز می‌دانیم، تلاش‌های مجموعه‌ی تویوتا پرثمر بود و سوپرا A80 با قدرت بیشتر و وزن کمتر در‌مقایسه‌با نسل‌های قبل، موفقیتی شیرین محسوب می‌شد. مدل پایه‌ی نسل چهارم سوپرا با وزن ۱۴۵۹ کیلوگرم، از پیشرانه‌ی شش‌سیلندر خطی سه‌لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کرد. مدل توربوشارژ با قدرت ۳۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۷ نیوتن‌متر و برای اولین‌بار جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دستی همراه بود تا پورشه 911 کاررا را کنار بزند و در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد.

سال ۱۹۹۵؛ شرکت در مسابقات ۲۴ساعته‌ی لمانز و آغاز مسیر موتوراسپرت

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

نسل چهارم تویوتا سوپرا در عمر نُه‌ساله‌اش در مسابقات مختلف داخل و خارج از ژاپن جاودانه شد. سال ۱۹۹۵، سوپرا برای اولین‌بار در مسابقات ۲۴ساعته‌ی لمانز کنار مدل‌هایی چون نیسان اسکای‌لاین GT-R، فراری‌ F40، ونتوری LM600 و مک‌لارن F1 GTR بزرگ قرار گرفت و مقام چهاردهم را کسب کرد. در لمانز سال ۱۹۹۶، سوپرا عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت و پس از طی ۲۰۵ دور، به‌دلیل نقص فنی از مسابقه کنار رفت.

سال ۲۰۰۱؛ ورود به دنیای تیونینگ غرب و آغاز جاودانگی

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

خودروهای اسپرت ژاپنی در خانه بسیار محبوب بودند و به‌لطف فرهنگ غنی تیونینگ این کشور، همواره در شب‌های توکیو و جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی جولان می‌دادند. به‌دلایل مختلف، قبل از دهه‌ی ۲۰۰۰ صحنه‌ی تیونینگ و مسابقات غیرقانونی خیابانی ژاپن برای غرب چندان شناخته شده نبود. یکی از عوامل مهمی که جهان را بیشتر با تیونینگ ژاپنی آشنا کرد، سینما بود. اولین نسخه از سری فیلم‌های سینمایی سریع و خشن (Fast & Furious) محصول سال ۲۰۰۱، مثالی ملموس است. در این فیلم، شخصیت اصلی، برایان اوکانر، با بازی پاول واکر فقید پشت فرمان دستگاه نسل چهارمی سوپرای نارنجی‌رنگ قرار گرفت که در‌مقایسه‌با نمونه‌ی استاندارد، کاملا دگرگون شده بود. این مدل سال ۲۰۱۵ با قیمت ۱۸۵هزار دلار در حراجی به فروش گذاشته شد. با افزایش محبوبیت خودروهای اسپرت ژاپنی و فرهنگ شرکت‌های تیونینگ این کشور در سطح جهان، انواع نمونه‌های متفاوت سفارشی متولد شدند. سوپرا درکنار مدل‌های دیگر ژاپنی مثل نیسان اسکای‌لاین GT-R، مزدا RX-7، هوندا سیویک، نیسان سیلویا،میتسوبیشی لنسر ایولوشن، سوبارو ایمپرزا و... به قهرمانان دنیای تیونینگ تبدیل شدند.

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

عرضه‌ی نسل چهارم سوپرا در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ در بریتانیا و ایالات متحده‌ی آمریکا پایان یافت. بازار ژاپن نیز فقط تا سال ۲۰۰۲ میزبان این مدل بود تا سرانجام تولید سوپرا به‌طور رسمی متوقف شود. فروش نه‌چندان چشمگیر و هزینه‌های سرسام‌آور تولید و ناسازگاری با قوانین آلایندگی آینده دلایل اصلی توقف تولید سوپرا اعلام شد. درمجموع و در طول ۲۴ سال تولید نسل‌های مختلف، ۵۹۳هزار و ۳۳۷ دستگاه تویوتا سوپرا تولید شد.

سال ۲۰۱۸؛ بازگشت سوپرا پس از غیبت طولانی

supra

پس از رونمایی مدل‌های مفهومی و گمانه‌زنی‌های طولانی، سرانجام تولید نسل پنجم تویوتا سوپرا پس از گذشت بیش از یک دهه از توقف تولید نسل سوم تأیید شد. سوپرای جدید با مدل‌های گذشته تفاوتی بزرگ دارد: نسل پنجم حاصل همکاری مشترک تویوتا و بی‌ام‌و است. درواقع، میوه‌ی اول مهندسی مشترک ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها، نسل جدید بی‌ام‌و Z4، پیش از سوپرا رونمایی شد. قطعات مشترک بین Z4 و سوپرا فراوان است؛ اما این دو مدل هیچ شباهتی به‌هم ندارند. Z4 جدید با طراحی بسیار بحث‌‌برانگیز، مدلی کروک است که سال ۲۰۱۹ به بازار می‌رسد. هنوز سوپرا به‌صورت رسمی معرفی نشده؛ اما باتوجه‌به مدل مفهومی مسابقه‌ای و انتشار تصاویر غیررسمی، احتمالا طرفداران صبور این مدل خواستنی ناامید نخواهند شد. نسل پنجم تویوتا سوپرا با الگوبرداری از مدل مفهومی FT-1 محصول سال ۲۰۱۴ طراحی شده است. سوپرا به‌عنوان جایگزین گران‌تر و قدرتمندتر تویوتا 86، با فورد موستانگ GT و بی‌ام‌و سری 4 رقابت خواهد کرد.

Toyota GR Supra Racing Concept

 زمان زیای تا رونمایی رسمی نسل جدید تویوتا سوپرا باقی نمانده است. هنوز مشخصات فنی این مدل موردانتظار اعلام نشده؛ اما می‌دانیم سوپرا درکنار بی‌ام‌و Z4 در اتریش تولید می‌شود و از برخی قطعات تولیدی بی‌ام‌و استفاده می‌کند. همچنین، مدل هیبرید و تمام‌چرخ محرک آن عرضه خواهد شد و فقط در قالب مدل کوپه دردسترس خواهد بود و سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی عرضه می‌شود. براساس پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

کلام آخر

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

بیش از پانزده سال طول کشید تا تولید نسل جدید تویوتا سوپرا تأیید شود؛ اما طرفداران این مدل اسپرت ژاپنی، با شخصی‌سازی نمونه‌های مختلف و استفاده از پیشرانه‌های 1JZ و 2JZ در انواع مسابقات اتومبیل‌رانی به‌خصوصدریفت، همچنان نام سوپرا را در سطح جهانی زنده نگه داشتند. البته، این شرایط در ژاپن کاملا متفاوت است و سوپرا درکنار مدل‌های اسپرت و ماندگار برندهای ژاپن، همیشه افسانه خواهد بود. مقام‌های تویوتا کاملا اهمیت نسل جدید سوپرا را درک می‌کنند. شاید این وقفه‌ی طولانی برای تضمین بهترین کیفیت ممکن بوده است. باید منتظر بمانیم تا دست‌پخت جدید ژاپنی‌ها سرانجام آماده شود. آیا سوپرا جدید هم مانند Z4 جدید ناامیدکننده خواهد بود یا اوج همکاری تویوتا و بی‌ام‌و در پنجمین نسل از سوپرا نمایان می‌شود؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

سری گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شوند و اولین گوشی هم گلکسی M20 خواهد بود. به‌لطف گزارش‌ها وتصاویر منتشر شده، از ظاهر این گوشی به‌خوبی اطلاع داریم و حالا در جدیدترین گزارش‌ها، به مشخصات سخت‌افزاری آن هم اشاره شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گلکسی M20 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از باتری گلکسی نوت ۹ است. همچنین باید انتظار بهره‌گیری از تراشه اگزینوس ۷۸۸۵ و ۳ گیگابایت حافظه رم را داشته باشیم. نمایشگر ۶ اینچی آن هم از نوع LCD خواهد بود.

یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل آن قرار دارد.

گفته می‌شود دوربین دوگانه قرار گرفته در پنل پشتی از دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل آن قرار دارد. همچنین بر اساس گزارش منتشر شده از جانب منابع موثق، این گوشی در بازارهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، لهستان و اسکاندیناویا عرضه می‌شود ولی هنوز در رابطه با عرضه گسترده آن در تمام کشورهای اروپایی خبر موثقی منتشر نشده است. در هر صورت برای دستیابی به اخبار دقیق‌تر، باید مدتی صبر کنیم.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

رئیس سازمان اموال تملیکی اعلام کرد که خودروهای واردشده به کشور با ثبت سفارش جعلی و فاقد اعتبار، تاکنون تحویل این سازمان نشده‌اند.

 

جمشید قصوریان جهرمی، رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به پرونده‌ی خودروهای واردشده با ثبت سفارش فاقد اعتبار گفت:

از خودروهای ترخیص‌نشده‌ای که با ثبت سفارشهای فاقد اعتبار (جعلی) وارد کشور شده‌اند، هیچ خودرویی تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است. دستگاه کاشف موظف بود بعد از کشف کالای قاچاق آن را تحویل سازمان اموال تملیکی دهد. این احتمال وجود دارد که در خصوص تخلف یا قاچاق بودن خودروهای مرتبط با پرونده ثبت سفارش‌های جعلی اختلاف‌نظر وجود داشته باشد و به همین دلیل هنوز این خودروها تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است.

جمشید قصوریان جهرمی سازمان اموال تملیکی

قصوریان جهرمی در پاسخ به این سؤال که از اردیبهشت‌ماه که اعلام جرم قاچاق علیه خودروهای واردشده با ثبت سفارش فاقد اعتبار از سوی رئیس مرکز جرائم سازمان‌یافته شده، گمرک چه اقدامی انجام داده است؛ تأکید کرد:

هم‌اکنون با گذشت حدود ۶ ماه از اعلام جرم قاچاق هنوز خودروهای موجود در گمرک که با ثبت سفارش‌های فاقد اعتبار وارد شده‌اند، به سازمان اموال تملیکی تحویل نشده است. فعلاً تنها ۴۲۴ دستگاه خودرو مربوط‌به پرونده‌ای که در ابتدای سال جاری در بندرعباس تشکیل شده بود، به سازمان اموال تملیکی تحویل شده و در انبار سازمان در بندرعباس موجود است.

جمشید قصوریان جهرمی سازمان اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اضافه کرد:

هر کالایی که به‌ظن قاچاق توقیف شود، باید به سازمان اموال تملیکی تا زمان تعیین تکلیف آن ارائه شود. دستگاه‌های کاشف وظیفه دارند خودرو یا هر کالایی را که به‌ظن قاچاق توقیف شده به این سازمان تحویل داده تا فرایند رسیدگی به آن در مراجع ذی‌صلاح تکمیل شود.

طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۶۴۰۰ خودرو با ثبت سفارش فاقد اعتبار وارد کشور شد و حدود ۱۹۰۰ دستگاه بعد از اظهار، از گمرک ترخیص شده است. ظاهراً باید ۴۵۰۰ دستگاه خودرو در گمرک و محوطه گمرکی و بندری که با ثبت سفارش‌های جعلی وارد شده‌اند موجود باشد؛ اما هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت اظهار و دریافت کوتاژ ۴۵۰۰ خودروی دیگر در دست نیست؛ به‌عبارت دیگر اگر در خصوص این ۴۵۰۰ خودرو علاوه‌بر ثبت سفارش فاقد اعتبار، کوتاژ نیز صادر شده باشد، قاعدتاً این خودروها شامل شرایط ظن قاچاق بوده و باید تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شدند.

واردات خودرو

اگر خودروهای مذکور علاوه‌بر ثبت سفارش به گمرک اظهار شده و همچنین به مناطق ویژه اقتصادی مثل بندر شهید رجایی وارد شده باشند، امکان مرجوع یا ترانشیپ آن‌ها وجود دارد؛ اما اگر این خودروها به محوطه‌های گمرکی مثل گمرک شهید باهنر وارد شده باشند، چنین امکانی برای آن‌ها وجود ندارد و برای مرجوع شدن آن‌ها باید اظهارنامه مرجوعی از سوی گمرک ایران صادر شود.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

بعضی ها فکر می کنند ایمیل مارکتینگ منسوخ شده است و واقعا دیگه جواب نمی ده! اگر هر چیزی دیگه جواب نده ایمیل مارکتینگ همیشه و در هر شرایطی جواب می ده، مطمئن باشید. پس دلیل اینکه نرخ باز شدن و کلیک ها پایین آمده چی می تونه باشه؟

واقعیت این است که همیشه رفتار آدم ها در حال تغییر است. هر چه می گذر این تغییرات تاثیر مستقیم روی عملیات بازاریابی ما می گذارد و به همین دلیل ما هم باید مطابق با همین تغییرات به کارمان ادامه دهیم نه اینکه همیشه پی روی همان تکنیک های قدیم باشیم.

در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه چرا این روزها ایمیل ها کمتر باز می شوند و نرخ کلیک آن ها کم شده است دلایلی را برای شما عنوان کنم. همانطور که عرض کردم رفتار کاربران خیلی تغییر کرده است و ما هم همیشه باید شناخت کافی از پرسونای مخاطبان خود داشته باشیم. پس اگر می خواهید بدانید که چرا ایمیل های تبلیغاتی یا خبرنامه ای که ارسال می کنید کم باز می شود و بازخورد خوبی برای تان ندارد در این مقاله هم همراه من باشید.

 

۸ دلیل برای اینکه کاربران نسبت به ایمیل های شما بی تفاوت هستند!

دلایل عدم نتیجه خوب در ایمیل مارکتینگ

 

از عناوین خوب استفاده نمی کنید

اگر همیشه همراه من بوده باشید متوجه این شدید که چقدر روی عنوان حساس هستم. همیشه گفته ام عنوان یک مقاله، محصول، ایمیل و … اولین عامل برای خوانده شدن یا دیده شدن آن است.

اگر عنوان ایمیل شما ترغیب کننده و جذاب نباشد کاربرانتان فکر می کنند چیز خاصی در ایمیل شما نیست و بلافاصله قبل از بازکردن، آن را پاک می کنند.

عنوان ایمیل اولین دلیل برای باز شدن آن است. همه کاربرانتان می دانند که از طرف چه کسی ایمیل دریافت کرده اند و با شما کاملا آشنا هستند ولی عنوان ایمیل است که باعث می شود آن را باز کنند یا اینکه رهایش کنند!

پس قبل از نوشتن متن ایمیل تان حتما به فکر قرار دادن یک عنوان جذاب برای آن باشید. به نظر من بیشتر باید روی عنوان ایمیل تان فکر کنید تا روی متن ایمیل! چون اگر ایمیل تان باز نشود بقیه زحمات تان بیهوده بوده است.

پیشنهاد می کنم مقاله درباره عنوان ایمیل های تبلیغاتی بیشتر بدانید را هم بخوانید.

 

هدف تان از ارسال ایمیل را دقیقا نمی دانید

دقیقا هدفتان را از ایمیلی که قصد دارید ارسال کنید مشخص کنید. ایمیل فروش است یا اطلاع رسانی؟ یا اینکه می خواهید کاربران تان را برای خواندن مقاله جدیدتان خبر کنید! باید دقیقا بدانید هدف تان از ارسال ایمیل چه است.

هر چیزی که دقیقا هدفتان است را مشخص کنید و در ایمیل دقیقا همان را مطرح کنید و این طرز تفکرتان نباشد که “حالا یه ایمیلی داره ارسال میشه بذار یه کد تخفیف هم توش بذارم” این اشتباه است.

 

ایمیل هایی با متن های طولانی خوانده نمی شوند!

مطمئن باشید ایمیل هایی که متن طولانی دارند خوانده نمی شود و در نهایت نادیده گرفته می شوند. حتما شما هم با چنین ایمیل هایی تا به حال مواجه شده اید؟ در آن لحظه چه می کنید؟ واقعا وقت دارید که تا انتهای ایمیل را بخوانید؟ من که به هیچ وجه با ایمیل های طولانی میانه خوبی ندارم.

تا جایی که امکان دارد متن ایمیل تان را کوتاه کنید و دقیقا سر اصل مطلب بروید. اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارد سعی کنید مخاطب را به داخل صفحه مربوطه به سایت تان منتقل کنید. هر چه ایمیل تان کوتاه و مختصر و مفید باشد شانس اینکه مخاطبان تان با شما همراه شوند بیشتر است.

البته متن ایمیل تان خیلی هم نباید کوتاه باشد. این دور از ادب است که از مخاطبان تان بخواهید که فقط فلان کار رو انجام دهند. مثلا بدون سلام و هیچ مقدمه ای بگویید برید داخل این صفحه مقاله جدید ما منتشر شده بخوانید و نظر بدهید! این کار هم به دور از اخلاق کاری است و باعث می شود طی مدت زمانی مخاطبان ایمیلی تان کمتر و کمتر شوند.

 

ایمیل های یکنواخت ارسال می کنید

سعی کنید همیشه ایمیل های یکنواخت ارسال نکنید. به عنوان مثال همیشه ایمیل های تخفیف ارسال نکنید. این کار باعث می شود مخاطبان تان از دست شما بیزار شوند و فکر کنند همیشه قصدتان فروش محصولی به آن هاست.

بهتر است ایمیل های متنوع تری ارسال کنید، ایمیل های هدیه یا ایمیل های اطلاع رسانی. این کار باعث می شود مخاطبانتان همیشه همراه شما باشند.

 

ایمیل های ساده ارسال نمی کنید

دوره زمونه ایمیل های تبلیغاتی پر زرق و برق گذشته است. به ایمیل های بامیلو و دیجیکالا نگاه نکنید! شما با آن ها فرق می کنید. ایمیل ها هرچقدر ساده تر باشند بهتر است. همانطور که قبلا هم اشاره کردم محتوای ایمیل مهم است، پیامی که در ایمیل شماست برای مخاطب مهم است نه چیز دیگری!

اگر ایمیل های تان هرچقدر ساده تر باشد شانس اینباکس شدن شان هم در جی میل بالا می رود. اگر ایمیل شما برای کاربران جی میل راهی پوشه Promotions شود مطمئن باشید درصد باز شدن ایمیل های تان بسیار پایین می آید.

 

لطفا ایمیل های نامرتبط ارسال نکنید

ایمیل مارکتینگ امروزی بر پایه ارسال ایمیل های هدفمند بنا شده است. سعی کنید مخاطب هدف خود را بشناسید و ایمیل تان را فقط به آن ارسال کنید. مخاطبانی که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شده اند صرفا برای دریافت ایمیل های اطلاع رسانی عضو شده اند. دلیلی ندارد ایمیل هایی غیر از این برای آن ها ارسال کنید.

یا به عنوان مثال اگر قصد دارید محصولی را معرفی و تبلیغ کنید دلیلی ندارد ایمیل تان را برای کسانی که احتیاجی به آن محصول ندارند ارسال کنید. در کمپین های تبلیغاتی این اشتباه بسیار دیده می شود که ایمیل هایی به تمام لیست های موجود ارسال می شود و بازخورد خوبی هم ندارند!

یا به عنوان مثال ایمیلی برای فروش ارسال کرده اید، تعدادی آن را خریده اند و دوباره برای افرادی که خریده اند ایمیلی با تخفیف بیشتر ارسال می کنید! این می تونه باعث وقوع یک فاجعه باشد.

سعی کنید هدفمندتر ایمیل مارکتینگ تان را انجام دهید تا مخاطبان تان از همراهی با شما منصرف نشوند!

 

اگر جواب نگرفتید کاربران را بمباران نکنید!

بارها دیده ام که ایمیل هایی که برای فروش ارسال می شوند و آفری در آن ارائه شده است ادامه دار است و قطعی ندارد. صاحب آن محصول یا کمپین به قدری ایمیل ارسال می کند و به زور می خواهد محصولش را بفروشد که واقعا آدم از دستش متنفر می شود.

تعداد ارسال های خود را در کمپین ایمیلی تان مشخص کنید و اگر هم جواب مطلوبی نگرفتید به فکر ارسال های مجدد نباشید! این کار باعث می شود تعداد لغو عضویت ها در لیست شما بالا برود. به جای این کار بهتر است مشکل را پیدا کنید تا در کمپین های بعدی خود بازخورد بهتری دریافت کنید.

 

ایمیل های هدفمندتر را جمع کنید

جمع آوری ایمیل با یک صفحه فرودی که در آن هدیه ای باشد دلیل بر عالی بودن کیفیت ایمیل های لیست تان نمی شود. جمع آوری ایمیل از هر روشی که امکان داشته باشد چندان کار درستی نیست! به عنوان مثال با دریافت ایمیل در قبال ارسال کد تخفیف باعث می شود ایمیل های لیست تان پر از ایمیل های بی ارزش شود.

به دلیل اینکه همه عاشق دریافت کد تخفیف هستند و هر کسی حتی علاقه مند به کسب و کار شما نباشد هم ایمیلش را برای دریافت کد تخفیف به شما می دهد. با این کار کیفیت لیست تان به مرور زمان پایین و پایین تر می آید. در نتیجه مشکلات بعدی همراه شما خواهد بود.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه ایمیل مارکتینگ هدفمند تری انجام دهیم؟ را هم بخوانید.

 

جمع بندی و نکات پایانی

ایمیل مارکتینگ هیچ وقت منسوخ نمی شود و همیشه ابزاری قدرتمند برای حفظ و نگهداری از مشتریان و افزایش سودآوری کسب و کارهای آنلاین می باشد.

اینکه همه ما مخاطبان و مشتریان وفاداری داریم که منتظر دریافت ایمیل از طرف ما هستند شکی درش نیست! اما به فکر این باشید که همه مخاطبان شما اینطوری نیستند و نیاز به تمرکز بیشتر روی آن ها است. اگر نسبت به آن ها بی تفاوت باشید و به فکر این باشید که چون در لیست ایمیل تان هستند پس حتما همیشه دنبال کننده شما خواهند بود سخت در اشتباه هستید.

مطمئن باشید رفتار کاربران همیشه در حال تغییر است و نمی توان با قوانین قبلی کاری خود، با آن ها رفتار کنید. بهتر است همیشه و در هر شرایطی از عملکرد خودتان و مخاطبان تان با خبر باشید تا همیشه بهترین نتیجه را بگیرید. پس بهتر است آنالیز و تحلیل را هرگز فراموش نکنید. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

براساس برآوردهای مینگ چی‌کو، در فصل اول ۲۰۱۹ با تقاضای کمتر آیفون XR روبرو خواهیم بود و این گوشی هوشمند فروش خوبی نخواهد داشت.  

 

مینگ چی‌ کو پیش‌بینی کرده است که طی اولین فصل بعد از تعطیلات سال نوی میلادی یا زمستان ۲۰۱۹، میزان فروش گوشی‌‌های اپل کاهش خواهد یافت. وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با کاهش تقاضای آیفون XR در بازار روبرو شویم، نتیجه‌گیری می‌کند که میزان فروش سالیانه‌ی گوشی‌های آیفون نیز به‌صورت کلی کاهش خواهد یافت.

مینگ چی‌کو در یادداشتی، سرمایه‌گذاران را در جریان پیش‌بینی خود برای فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ گذاشت. در فصل اول سال ۲۰۱۹ برابر با سه‌ ماهه‌ی دوم سال مالی اپل، مینگ‌ چی‌ کو برآورد کرده است که احتمالا میزان فروش گوشی‌های آیفون رقمی بین ۳۸ میلیون تا ۴۲ میلیون دستگاه باشد. این رقم خبر از کاهش فروش در حدود ۸ میلیون تا ۱۲ میلیون گوشی آیفون در مقایسه با همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۸ می‌دهد که معادل کاهش فروش ۱۶ درصدی تا ۲۴ درصدی است.

آیفون xr اپل / Apple iPhone Xr

پیشتر، TF International Securities میزان فروش گوشی‌های آیفون را رقمی بین ۴۷ میلیون تا ۵۲ میلیون دستگاه برآورد کرده بود. مینگ چی‌کو معتقد است میزان تقاضای آیفون XR کمتر از حدی است که پیشتر انتظار آن می‌رفت. براساس برآوردهای قبلی، انتظار می‌رفت که میزان تقاضای گوشی‌های آیفون در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰ میلیون تا ۲۵ میلیون دستگاه باشد. برآوردهای جدید رقمی بین ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون دستگاه را تخمین زده است. البته مینگ‌ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که در این بازه‌ی زمانی تقاضای فروش مدل‌های قدیمی‌تر آیفون افزایش خواهد یافت؛ ولی فروش مدل‌های قدیمی، کاهش تقاضای آیفون XR و آیفون XS را در بازار جبران نخواهد کرد. 

درحالی که برآورد می‌شود میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ رقمی بین ۲۰۵ میلیون و ۲۱۰ میلیون دستگاه باشد، انتظار می‌رود که میزان عرضه‌ی گوشی‌‌های آیفون در سال ۲۰۱۹ رقمی بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و به ۱۸۸ میلیون تا ۱۹۴ میلیون دستگاه برسد. مینگ چی‌کو معتقد است که تقاضای کمتر برای جایگزین کردن گوشی‌های جدید به‌جای گوشی‌های قدیمی یکی از دلایل تاثیرگذار بر کاهش فروش مدل‌های نسل جدید اپل است.

به‌علاوه، از آنجایی که گوشی‌های آیفون قرار نیست ارتقا قابل‌توجهی دریافت کنند؛ مینگ چی‌کو، احتمال افزایش عرضه‌ی آیفون در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ را نیز بعید می‌داند.

iphone xr

باوجود احتمال کاهش عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۹، مینگ چی‌کو معتقد است درآمد حاصل از فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ میلادی با توجه به میانگین قیمت فروش ​​(ASP)، افزایش خوهد یافت و همین مساله منجر به افزایش درآمد سالیانه‌‌ی شرکت تا سه ماهه‌ی سوم خواهد شد تا جایی که کاهش حجم عرضه‌ی گوشی‌های آیفون به بازار را جبران خواهد کرد. 

مینگ چی‌کو در انتهای یادداشت خود به یادداشت دیگری اشاره می‌کند که در ماه نوامبر (‌آبان‌ماه)‌ منتشر کرد. در آن مقطع، وی پیش‌بینی کرده بود که باتوجه به جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین و باوجودی که مصرف کنندگان منتظر گوشی‌های آیفون با ویژگی‌های آیفون XR و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن هستند؛ ولی میزان عرضه‌ی آیفون XR در سال آینده‌ی میلادی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در ماه اکتبر (مهرماه)، مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده بود که تقاضای آیفون XR بیشتر از آن میزانی خواهد بود که پیشتر انتظار می‌رفت. اپل برای فروش در فصل تعطیلات، حدود ۳۸ میلیون دستگاه تولید کرد تا این مدل گوشی آیفون بتواند کاهش فروش بعد از فصل تعطیلات را جبران کند.

طی هفته‌های گذشته، باتوجه به اشباع بازار از گوشی‌های آیفون، معضل عمومی کاهش فروش در بازار گوشی‌های هوشمند، به‌علاوه‌ی تقاضای آیفون در چین و جنگ تجاری بین آمریکا و چین برسر تعرفه‌ها، در کنار سایر دلایل موجود، مینگ چی کو و دیگر تحلیل‌گران بازار و همچنین شرکت‌هایی که وضعیت بازار را پیش‌بینی می‌کنند؛ برآوردهای خود را در مورد میزان فروش آیفون XR کاهش داده‌اند. 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

با انجام ریست مرورگر بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود و به همین خاطر این فرایند طرفداران بسیار زیادی دارد. معمولاً، انجام این کار منجر به پاک شدن بوک‌مارک‌ها یا رمز عبورها نمی‌شود. البته برخی از مرورگرها در حین فرایند ریست این اجازه را به کاربر می‌دهند که در ادامه در صورت برخورد با این موضوع، به آن اشاره می‌کنیم. در هر صورت اگر خواستار ریست مرورگر خود هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

گوگل کروم

اگر کاربر مرورگر گوگل کروم هستید، از طریق آیکون منو که به شکل سه‌نقطه در سمت راست بخش فوقانی مرورگر است، کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار، ابتدا گزینه Advanced را انتخاب کنید تا پنل جدیدی باز شود و در نهایت بر Restore settings to their original defaults و سپس Reset Settings کلیک کنید.

با این کار، صفحه اصلی مرورگر به حالت سابق برمی‌گردد، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض می‌شود و تمام تب‌های پین شده هم حذف می‌شوند. اگرچه با این کار تاریخچه مرورگر حذف نمی‌شود، ولی از دست کوکی‌های ذخیره‌شده خلاص می‌شوید. در ضمن افزونه‌ها به حالت غیرفعال درمی‌آیند ولی حذف نخواهند شد.

ریست مرورگر

برای حذف افزونه‌ها، بار دیگر به منو مراجعه کنید و ابتدا More tools و سپس Extensions را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، برای حذف افزونه‌های موردنظر، کافی است بر گزینه Remove که در کنار نام آن‌ها قرار دارد، کلیک کنید. همچنین گوگل کروم به کاربر این اجازه را می‌دهد که فقط محتواهای موردنظر خود را حذف کند. در بخش Setting گزینه Advanced و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موارد مختلفی مانند تاریخچه مرورگر، تاریخچه دانلودها، فایل‌های کش و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان به‌طور کامل حذف کرد.

موزیلا فایرفاکس

آیا کاربر فایرفاکس هستید؟ ابتدا بر آیکون مربوط به منو (به شکل سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و سپس Help و در نهایت Troubleshooting Information را انتخاب کنید. در تب باز شده، برای ریست مرورگر فایرفاکس بر گزینه‌ی Refresh Firefox کلیک کنید.

با این کار، رمز عبورها و بوکمارک‌های ذخیره شده دست‌نخورده باقی می‌مانند اما تمام افزونه‌ها و تغییرات صورت گرفته در مرورگر حذف می‌شود. به همین خاطر با انجام این کار، یک مرورگر تازه‌نفس نصیب شما می‌شود با این تفاوت که همچنان از داده‌های اکانت شما بهره می‌برد.

ریست مرورگر

اگر فکر می‌کنید افزونه یا افزونه‌هایی مشکل‌زا هستند، برای حذف آن‌ها در منوی فایرفاکس بر Add-ons کلیک کنید و سپس به بخش Extensions نگاهی بیندازید. در این قسمت، در کنار عنوان افزونه‌ها با کلیک بر گزینه Remove، افزونه‌های موردنظر به‌طور کامل حذف می‌شوند.

اگر دقت کنید، در کنار دکمه Refresh Firefox، یک دکمه به نام Restart with Add-ons Disabled وجود دارد. کارکرد این دکمه این است که فایرفاکس به نوعی در حالت safe mode قرار می‌دهد تا با غیرفعال شدن افزونه‌ها بتوانید ببینید که مشکل مذکور به این بخش ربط دارد یا نه. در حالت safe mode با روشی که گفتیم، به‌راحتی می‌توانید افزونه‌های مشکل‌زا را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

اپل سافاری

متأسفانه، نسخه جدید سافاری گزینه‌ای برای ریست مرورگر ندارد ولی در نسخه‌های قدیمی چنین گزینه‌ای وجود داشت. بنابراین برای ریست مرورگر سافاری می‌توانید کل سیستم‌عامل مک را ریست کنید که کمتر کسی طرفدار این روش است، یا اینکه به‌صورت دستی بخش‌های موردنظر خود را از مرورگر حذف کنید.

ریست مرورگر

برای شروع، منوی سافاری را باز و سپس بر Preferences کلیک کنید. با مراجعه به تب Extensions، می‌توانید افزونه‌های موردنظر خود را به‌راحتی حذف کنید. علاوه بر افزونه‌ها، در فرایند ریست مرورگر معمولاً تمام کوکی‌ها و داده‌های موقتی حذف می‌شوند. برای حذف کوکی‌ها، در بخش Preferences روانه‌ی قسمت Privacy شوید و بعد از کلیک بر Manage Website Data، گزینه‌ی Remove All را انتخاب کنید.

برای حذف داده‌های موقتی ذخیره شده در کامپیوتر، ابتدا در بخش Preferences تب Advanced را باز کنید و بعد از زدن تیک Show Develop menu in menu bar، بر گزینه‌ی Develop پدیدار شده کلیک کنید و در نهایت برای حذف این موارد، بر Empty Caches کلیک کنید. با انجام این کارها، کم‌وبیش مرورگر سافاری خود را تازه‌نفس می‌کنید.

مایکروسافت اج

در رابطه با مرورگر مایکروسافت اج، گزینه‌های برای تعمیر و ریست مرورگر وجود دارد ولی آن‌ها در داخل محیط مرورگر نیستند. برای پیدا کردن این گزینه‌ها، باید به پنل تنظیمات ویندوز ۱۰ مراجعه کنید، سپس گزینه‌های Apps و بعد Microsoft Edge و در نهایت Advanced options را انتخاب کنید.

اگر نمی‌توانید مرورگر را باز کنید، بر گزینه Repair کلیک کنید و برای پاک کردن تاریخچه مرورگر و موارد مشابه، بر گزینه Reset کلیک کنید. با این کار، افزونه‌ها حذف نمی‌شوند ولی ریست می‌شوند و وضعیت آن‌ها به روز اول نصب برمی‌گردد.

ریست مرورگر

مطابق معمول، در صورت تمایل می‌توانید این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه حذف کنید. برای این کار در مرورگر اج بر گزینه منو (آیکون سه‌نقطه، قسمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و برای مشاهده افزونه‌های نصب‌شده روانه‌ی بخش Extensions شوید. هرکدام از آن‌ها را می‌توانید غیرفعال کنید و با کلیک بر آیکون چرخ‌دنده و انتخاب Uninstall، موارد مذکور کاملاً حذف می‌شوند.

برای داده‌ها و کوکی‌ها، ابتدا از بخش منو مایکروسافت اج باید Settings و سپس Privacy & security و در نهایت Choose what to clear را انتخاب کنید. در این بخش، تیک مواردی که می‌خواهید پاک شوند را بزنید و در نهایت بر گزینه Clear کلیک کنید.

مرورگر اپرا

اگر از جمله کاربران مرورگر اپرا هستید، در این برنامه از فرایند ریست مرورگر تحت‌عنوان recovery یا بازیابی یاد می‌شود ولی در نهایت همان کار ریست را انجام می‌دهد. اپرا در مقایسه با دیگر مرورگرها، برای این فرایند کنترل بیشتری را در دستان کاربر قرار می‌دهد.

با کلیک بر دکمه اپرا در سمت چپ بخش فوقانی رابط کاربری، گزینه Update & Recovery را انتخاب کنید. پس از کلیک بر Recover، دو گزینه را مشاهده می‌کنید. در هر دوی گزینه‌ها، مواردی مانند تب‌های پین شده، کوکی‌ها، داده‌های موقتی حذف می‌شوند و با انتخاب یکی از گزینه‌ها، افزونه‌ها هم غیرفعال می‌شود. اما برای حذف یا نگه داشتن بوکمارک‌ها، تاریخچه مرورگر و رمز عبورها حق انتخاب دارید.

ریست مرورگر

در صورت انتخاب گزینه دوم، علاوه بر اطلاعات شخصی، افزونه‌ها هم کاملاً حذف می‌شوند. برای حذف دستی این موارد، به منوی اپرا مراجعه کنید و سپس به Extensions سر بزنید.

برای کنترل بیشتر در زمینه‌ی حذف داده‌ها، ابتدا اپرا را باز کنید و سپس Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب Advanced و Clear browsing data می‌توانید داده‌های موردنظر خود را برای حذف شدن انتخاب کنید. از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند تاریخچه، فایل‌های کش، کوکی‌ها و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم.

 

منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

با انجام ریست مرورگر بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود و به همین خاطر این فرایند طرفداران بسیار زیادی دارد. معمولاً، انجام این کار منجر به پاک شدن بوک‌مارک‌ها یا رمز عبورها نمی‌شود. البته برخی از مرورگرها در حین فرایند ریست این اجازه را به کاربر می‌دهند که در ادامه در صورت برخورد با این موضوع، به آن اشاره می‌کنیم. در هر صورت اگر خواستار ریست مرورگر خود هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

گوگل کروم

اگر کاربر مرورگر گوگل کروم هستید، از طریق آیکون منو که به شکل سه‌نقطه در سمت راست بخش فوقانی مرورگر است، کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار، ابتدا گزینه Advanced را انتخاب کنید تا پنل جدیدی باز شود و در نهایت بر Restore settings to their original defaults و سپس Reset Settings کلیک کنید.

با این کار، صفحه اصلی مرورگر به حالت سابق برمی‌گردد، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض می‌شود و تمام تب‌های پین شده هم حذف می‌شوند. اگرچه با این کار تاریخچه مرورگر حذف نمی‌شود، ولی از دست کوکی‌های ذخیره‌شده خلاص می‌شوید. در ضمن افزونه‌ها به حالت غیرفعال درمی‌آیند ولی حذف نخواهند شد.

ریست مرورگر

برای حذف افزونه‌ها، بار دیگر به منو مراجعه کنید و ابتدا More tools و سپس Extensions را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، برای حذف افزونه‌های موردنظر، کافی است بر گزینه Remove که در کنار نام آن‌ها قرار دارد، کلیک کنید. همچنین گوگل کروم به کاربر این اجازه را می‌دهد که فقط محتواهای موردنظر خود را حذف کند. در بخش Setting گزینه Advanced و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موارد مختلفی مانند تاریخچه مرورگر، تاریخچه دانلودها، فایل‌های کش و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان به‌طور کامل حذف کرد.

موزیلا فایرفاکس

آیا کاربر فایرفاکس هستید؟ ابتدا بر آیکون مربوط به منو (به شکل سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و سپس Help و در نهایت Troubleshooting Information را انتخاب کنید. در تب باز شده، برای ریست مرورگر فایرفاکس بر گزینه‌ی Refresh Firefox کلیک کنید.

با این کار، رمز عبورها و بوکمارک‌های ذخیره شده دست‌نخورده باقی می‌مانند اما تمام افزونه‌ها و تغییرات صورت گرفته در مرورگر حذف می‌شود. به همین خاطر با انجام این کار، یک مرورگر تازه‌نفس نصیب شما می‌شود با این تفاوت که همچنان از داده‌های اکانت شما بهره می‌برد.

ریست مرورگر

اگر فکر می‌کنید افزونه یا افزونه‌هایی مشکل‌زا هستند، برای حذف آن‌ها در منوی فایرفاکس بر Add-ons کلیک کنید و سپس به بخش Extensions نگاهی بیندازید. در این قسمت، در کنار عنوان افزونه‌ها با کلیک بر گزینه Remove، افزونه‌های موردنظر به‌طور کامل حذف می‌شوند.

اگر دقت کنید، در کنار دکمه Refresh Firefox، یک دکمه به نام Restart with Add-ons Disabled وجود دارد. کارکرد این دکمه این است که فایرفاکس به نوعی در حالت safe mode قرار می‌دهد تا با غیرفعال شدن افزونه‌ها بتوانید ببینید که مشکل مذکور به این بخش ربط دارد یا نه. در حالت safe mode با روشی که گفتیم، به‌راحتی می‌توانید افزونه‌های مشکل‌زا را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

اپل سافاری

متأسفانه، نسخه جدید سافاری گزینه‌ای برای ریست مرورگر ندارد ولی در نسخه‌های قدیمی چنین گزینه‌ای وجود داشت. بنابراین برای ریست مرورگر سافاری می‌توانید کل سیستم‌عامل مک را ریست کنید که کمتر کسی طرفدار این روش است، یا اینکه به‌صورت دستی بخش‌های موردنظر خود را از مرورگر حذف کنید.

ریست مرورگر

برای شروع، منوی سافاری را باز و سپس بر Preferences کلیک کنید. با مراجعه به تب Extensions، می‌توانید افزونه‌های موردنظر خود را به‌راحتی حذف کنید. علاوه بر افزونه‌ها، در فرایند ریست مرورگر معمولاً تمام کوکی‌ها و داده‌های موقتی حذف می‌شوند. برای حذف کوکی‌ها، در بخش Preferences روانه‌ی قسمت Privacy شوید و بعد از کلیک بر Manage Website Data، گزینه‌ی Remove All را انتخاب کنید.

برای حذف داده‌های موقتی ذخیره شده در کامپیوتر، ابتدا در بخش Preferences تب Advanced را باز کنید و بعد از زدن تیک Show Develop menu in menu bar، بر گزینه‌ی Develop پدیدار شده کلیک کنید و در نهایت برای حذف این موارد، بر Empty Caches کلیک کنید. با انجام این کارها، کم‌وبیش مرورگر سافاری خود را تازه‌نفس می‌کنید.

مایکروسافت اج

در رابطه با مرورگر مایکروسافت اج، گزینه‌های برای تعمیر و ریست مرورگر وجود دارد ولی آن‌ها در داخل محیط مرورگر نیستند. برای پیدا کردن این گزینه‌ها، باید به پنل تنظیمات ویندوز ۱۰ مراجعه کنید، سپس گزینه‌های Apps و بعد Microsoft Edge و در نهایت Advanced options را انتخاب کنید.

اگر نمی‌توانید مرورگر را باز کنید، بر گزینه Repair کلیک کنید و برای پاک کردن تاریخچه مرورگر و موارد مشابه، بر گزینه Reset کلیک کنید. با این کار، افزونه‌ها حذف نمی‌شوند ولی ریست می‌شوند و وضعیت آن‌ها به روز اول نصب برمی‌گردد.

ریست مرورگر

مطابق معمول، در صورت تمایل می‌توانید این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه حذف کنید. برای این کار در مرورگر اج بر گزینه منو (آیکون سه‌نقطه، قسمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و برای مشاهده افزونه‌های نصب‌شده روانه‌ی بخش Extensions شوید. هرکدام از آن‌ها را می‌توانید غیرفعال کنید و با کلیک بر آیکون چرخ‌دنده و انتخاب Uninstall، موارد مذکور کاملاً حذف می‌شوند.

برای داده‌ها و کوکی‌ها، ابتدا از بخش منو مایکروسافت اج باید Settings و سپس Privacy & security و در نهایت Choose what to clear را انتخاب کنید. در این بخش، تیک مواردی که می‌خواهید پاک شوند را بزنید و در نهایت بر گزینه Clear کلیک کنید.

مرورگر اپرا

اگر از جمله کاربران مرورگر اپرا هستید، در این برنامه از فرایند ریست مرورگر تحت‌عنوان recovery یا بازیابی یاد می‌شود ولی در نهایت همان کار ریست را انجام می‌دهد. اپرا در مقایسه با دیگر مرورگرها، برای این فرایند کنترل بیشتری را در دستان کاربر قرار می‌دهد.

با کلیک بر دکمه اپرا در سمت چپ بخش فوقانی رابط کاربری، گزینه Update & Recovery را انتخاب کنید. پس از کلیک بر Recover، دو گزینه را مشاهده می‌کنید. در هر دوی گزینه‌ها، مواردی مانند تب‌های پین شده، کوکی‌ها، داده‌های موقتی حذف می‌شوند و با انتخاب یکی از گزینه‌ها، افزونه‌ها هم غیرفعال می‌شود. اما برای حذف یا نگه داشتن بوکمارک‌ها، تاریخچه مرورگر و رمز عبورها حق انتخاب دارید.

ریست مرورگر

در صورت انتخاب گزینه دوم، علاوه بر اطلاعات شخصی، افزونه‌ها هم کاملاً حذف می‌شوند. برای حذف دستی این موارد، به منوی اپرا مراجعه کنید و سپس به Extensions سر بزنید.

برای کنترل بیشتر در زمینه‌ی حذف داده‌ها، ابتدا اپرا را باز کنید و سپس Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب Advanced و Clear browsing data می‌توانید داده‌های موردنظر خود را برای حذف شدن انتخاب کنید. از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند تاریخچه، فایل‌های کش، کوکی‌ها و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم.

 

منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

با انجام ریست مرورگر بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود و به همین خاطر این فرایند طرفداران بسیار زیادی دارد. معمولاً، انجام این کار منجر به پاک شدن بوک‌مارک‌ها یا رمز عبورها نمی‌شود. البته برخی از مرورگرها در حین فرایند ریست این اجازه را به کاربر می‌دهند که در ادامه در صورت برخورد با این موضوع، به آن اشاره می‌کنیم. در هر صورت اگر خواستار ریست مرورگر خود هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

گوگل کروم

اگر کاربر مرورگر گوگل کروم هستید، از طریق آیکون منو که به شکل سه‌نقطه در سمت راست بخش فوقانی مرورگر است، کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار، ابتدا گزینه Advanced را انتخاب کنید تا پنل جدیدی باز شود و در نهایت بر Restore settings to their original defaults و سپس Reset Settings کلیک کنید.

با این کار، صفحه اصلی مرورگر به حالت سابق برمی‌گردد، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض می‌شود و تمام تب‌های پین شده هم حذف می‌شوند. اگرچه با این کار تاریخچه مرورگر حذف نمی‌شود، ولی از دست کوکی‌های ذخیره‌شده خلاص می‌شوید. در ضمن افزونه‌ها به حالت غیرفعال درمی‌آیند ولی حذف نخواهند شد.

ریست مرورگر

برای حذف افزونه‌ها، بار دیگر به منو مراجعه کنید و ابتدا More tools و سپس Extensions را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، برای حذف افزونه‌های موردنظر، کافی است بر گزینه Remove که در کنار نام آن‌ها قرار دارد، کلیک کنید. همچنین گوگل کروم به کاربر این اجازه را می‌دهد که فقط محتواهای موردنظر خود را حذف کند. در بخش Setting گزینه Advanced و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موارد مختلفی مانند تاریخچه مرورگر، تاریخچه دانلودها، فایل‌های کش و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان به‌طور کامل حذف کرد.

موزیلا فایرفاکس

آیا کاربر فایرفاکس هستید؟ ابتدا بر آیکون مربوط به منو (به شکل سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و سپس Help و در نهایت Troubleshooting Information را انتخاب کنید. در تب باز شده، برای ریست مرورگر فایرفاکس بر گزینه‌ی Refresh Firefox کلیک کنید.

با این کار، رمز عبورها و بوکمارک‌های ذخیره شده دست‌نخورده باقی می‌مانند اما تمام افزونه‌ها و تغییرات صورت گرفته در مرورگر حذف می‌شود. به همین خاطر با انجام این کار، یک مرورگر تازه‌نفس نصیب شما می‌شود با این تفاوت که همچنان از داده‌های اکانت شما بهره می‌برد.

ریست مرورگر

اگر فکر می‌کنید افزونه یا افزونه‌هایی مشکل‌زا هستند، برای حذف آن‌ها در منوی فایرفاکس بر Add-ons کلیک کنید و سپس به بخش Extensions نگاهی بیندازید. در این قسمت، در کنار عنوان افزونه‌ها با کلیک بر گزینه Remove، افزونه‌های موردنظر به‌طور کامل حذف می‌شوند.

اگر دقت کنید، در کنار دکمه Refresh Firefox، یک دکمه به نام Restart with Add-ons Disabled وجود دارد. کارکرد این دکمه این است که فایرفاکس به نوعی در حالت safe mode قرار می‌دهد تا با غیرفعال شدن افزونه‌ها بتوانید ببینید که مشکل مذکور به این بخش ربط دارد یا نه. در حالت safe mode با روشی که گفتیم، به‌راحتی می‌توانید افزونه‌های مشکل‌زا را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

اپل سافاری

متأسفانه، نسخه جدید سافاری گزینه‌ای برای ریست مرورگر ندارد ولی در نسخه‌های قدیمی چنین گزینه‌ای وجود داشت. بنابراین برای ریست مرورگر سافاری می‌توانید کل سیستم‌عامل مک را ریست کنید که کمتر کسی طرفدار این روش است، یا اینکه به‌صورت دستی بخش‌های موردنظر خود را از مرورگر حذف کنید.

ریست مرورگر

برای شروع، منوی سافاری را باز و سپس بر Preferences کلیک کنید. با مراجعه به تب Extensions، می‌توانید افزونه‌های موردنظر خود را به‌راحتی حذف کنید. علاوه بر افزونه‌ها، در فرایند ریست مرورگر معمولاً تمام کوکی‌ها و داده‌های موقتی حذف می‌شوند. برای حذف کوکی‌ها، در بخش Preferences روانه‌ی قسمت Privacy شوید و بعد از کلیک بر Manage Website Data، گزینه‌ی Remove All را انتخاب کنید.

برای حذف داده‌های موقتی ذخیره شده در کامپیوتر، ابتدا در بخش Preferences تب Advanced را باز کنید و بعد از زدن تیک Show Develop menu in menu bar، بر گزینه‌ی Develop پدیدار شده کلیک کنید و در نهایت برای حذف این موارد، بر Empty Caches کلیک کنید. با انجام این کارها، کم‌وبیش مرورگر سافاری خود را تازه‌نفس می‌کنید.

مایکروسافت اج

در رابطه با مرورگر مایکروسافت اج، گزینه‌های برای تعمیر و ریست مرورگر وجود دارد ولی آن‌ها در داخل محیط مرورگر نیستند. برای پیدا کردن این گزینه‌ها، باید به پنل تنظیمات ویندوز ۱۰ مراجعه کنید، سپس گزینه‌های Apps و بعد Microsoft Edge و در نهایت Advanced options را انتخاب کنید.

اگر نمی‌توانید مرورگر را باز کنید، بر گزینه Repair کلیک کنید و برای پاک کردن تاریخچه مرورگر و موارد مشابه، بر گزینه Reset کلیک کنید. با این کار، افزونه‌ها حذف نمی‌شوند ولی ریست می‌شوند و وضعیت آن‌ها به روز اول نصب برمی‌گردد.

ریست مرورگر

مطابق معمول، در صورت تمایل می‌توانید این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه حذف کنید. برای این کار در مرورگر اج بر گزینه منو (آیکون سه‌نقطه، قسمت راست بخش فوقانی) کلیک کنید و برای مشاهده افزونه‌های نصب‌شده روانه‌ی بخش Extensions شوید. هرکدام از آن‌ها را می‌توانید غیرفعال کنید و با کلیک بر آیکون چرخ‌دنده و انتخاب Uninstall، موارد مذکور کاملاً حذف می‌شوند.

برای داده‌ها و کوکی‌ها، ابتدا از بخش منو مایکروسافت اج باید Settings و سپس Privacy & security و در نهایت Choose what to clear را انتخاب کنید. در این بخش، تیک مواردی که می‌خواهید پاک شوند را بزنید و در نهایت بر گزینه Clear کلیک کنید.

مرورگر اپرا

اگر از جمله کاربران مرورگر اپرا هستید، در این برنامه از فرایند ریست مرورگر تحت‌عنوان recovery یا بازیابی یاد می‌شود ولی در نهایت همان کار ریست را انجام می‌دهد. اپرا در مقایسه با دیگر مرورگرها، برای این فرایند کنترل بیشتری را در دستان کاربر قرار می‌دهد.

با کلیک بر دکمه اپرا در سمت چپ بخش فوقانی رابط کاربری، گزینه Update & Recovery را انتخاب کنید. پس از کلیک بر Recover، دو گزینه را مشاهده می‌کنید. در هر دوی گزینه‌ها، مواردی مانند تب‌های پین شده، کوکی‌ها، داده‌های موقتی حذف می‌شوند و با انتخاب یکی از گزینه‌ها، افزونه‌ها هم غیرفعال می‌شود. اما برای حذف یا نگه داشتن بوکمارک‌ها، تاریخچه مرورگر و رمز عبورها حق انتخاب دارید.

ریست مرورگر

در صورت انتخاب گزینه دوم، علاوه بر اطلاعات شخصی، افزونه‌ها هم کاملاً حذف می‌شوند. برای حذف دستی این موارد، به منوی اپرا مراجعه کنید و سپس به Extensions سر بزنید.

برای کنترل بیشتر در زمینه‌ی حذف داده‌ها، ابتدا اپرا را باز کنید و سپس Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب Advanced و Clear browsing data می‌توانید داده‌های موردنظر خود را برای حذف شدن انتخاب کنید. از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند تاریخچه، فایل‌های کش، کوکی‌ها و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم.

 

منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

چین و آمریکا امروز به رقبای اصلی صنعت تراشه و نیمه‌هادی‌ها تبدیل شده‌اند که هر کدام، برنامه‌هایی جدی برای برتری در این صنعت دارد.

 

جنگ تجاری ایجادشده توسط دونالد ترامپ دربرابر چینی‌ها، سبکی سنتی دارد. در این جنگ، تعرفه‌های واردات و صادرات به‌عنوان اسلحه‌‌ی اصلی شناخته می‌شوند. بازاراهای اقتصادی سنتی مانند خودرو و فولاد، زمین‌های اصلی نبرد هستند. دراین‌میان، کشاورزان و کارخانه‌های آمریکایی، حامی تصمیم‌گیری‌های رئیس‌جمهور می‌شوند.

با وجود تمام تلاش‌های ترامپ برای مقابله با چینی‌ها، جنگ اصلی آمریکا و چین، یک دعوای قرن بیست‌ویکمی بر سر فناوری است. این جنگ، شامل همه‌‌ی جنبه‌های دنیای فناوری از هوش مصنوعی تا زیرساخت‌های شبکه می‌شود. صنعت تراشه، همان محل نبردی محسوب می‌شود که برتری صنعتی آمریکا و انگیزه‌های بسیار چینی‌ها به‌صورت رودررو درگیر می‌شوند.

مذاکره‌ی رؤسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه‌ی اجلاس هفته‌ی گذشته‌ی G20، برای بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی و سیاسی، حائز اهمیت بود. صرف‌نظر از نتایج مذاکرات و صحبت‌های ردوبدل‌شده در آن، به‌نظر می‌رسد جنگ تراشه‌ها و نبرد بر سر فناوری‌های جدید، تا پایان دوران ریاست جمهوری هر دوی این افراد، ادامه خواهد یافت.

دلیل طولانی شدن نبرد کشورها و خصوصا آمریکا و چین بر سر تراشه‌ها، بنیادی بودن آن قطعات است. تراشه‌های کامپیوتری، بنیاد اقتصاد دیجیتال را تشکیل می‌دهند و از آن مهم‌تر، امنیت ملت‌ها هم تاحدودی زیادی به این قطعات بستگی دارد. درواقع، بانک‌ها کامپیوترهایی هستند که پول تولید می‌کنند؛ ارتش‌ها به‌کمک سیلیکون و فولاد تجهیز می‌شوند و فناوری، در تمام بخش‌های زندگی و سیاست رسوخ کرده است.

china usa

شرکت‌های فناوری در آمریکا و کشورهای متحد آن‌ها مانند کره‌جنوبی و تایوان، در پیشرفته‌ترین بخش‌های صنعت، فرمانروایی می‌کنند. درمقابل، چین برای تأمین تراشه‌های فوق‌حرفه‌ای و آخرین مدل، به جهان خارج وابسته است. چین برای واردات نیمه‌هادی‌ها، بیش از واردات نفت هزینه می‌کند. به‌علاوه، فهرست برترین شرکت‌های حوزه‌ی نیمه‌هادی در ۱۵ جایگاه اول، هیچ شرکت چینی را نشان نمی‌دهد.

برتری در فناوری، یکی از برنامه‌های توسعه‌ی چین تا سال ۲۰۲۵ است

چینی‌ها چند سال پیش از آنکه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، برنامه‌های جدی خود ر برای پیشرفت در رقابت نیمه‌هادی‌ها تدوین کردند. دولت پکن در سال ۲۰۱۴ از یک سرمایه‌گذاری یک تریلیون یوآنی (معادل ۱۵۰ میلیارد دلار) در توسعه‌ی صنعت داخلی رونمایی کرد. نیمه‌هادی‌ها، بخش مهمی از برنامه‌ی توسعه‌ی ملی چین با نام Made inChina ۲۰۲۵ را ایفا می‌کنند که در سال ۲۰۱۵ تصویب شد.

انگیزه‌های چین برای ورود به صنعت فناوری‌های مدرن، رئیس‌جمهور قبل از ترامپ را نیز نگران کرد. باراک اوباما در سال ۲۰۱۵، اینتل را از فروش برخی از تراشه‌های فوق حرفه‌ای خود به چینی‌ها منع کرد. به‌علاوه او در سال ۲۰۱۶ مانع از خرید یک شرکت آلمانی تولیدکننده‌ی تراشه توسط چینی‌ها شد. پیش از پایان ریاست جمهوری اوباما، گزارشی از کاخ سفید منتشر شد که تأکیدی جدی بر مقابله با یارانه‌های اهداشده در چین و انتقال اجباری فناوری کرد.

علاوه‌بر آمریکا، کشورهای دیگر همچون تایوان و کره‌جنوبی نیز متوجه خطر چین شده‌اند. این دو کشور سیاست‌هایی مبنی بر ممنوعیت خرید شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه‌ی داخلی توسط چینی‌ها وضع کردند. هدف اصلی قوانین مصوب، جلوگیری از فرار مالکیت‌های معنوی از کشورها است.

trump USA china / ترامپ آمریکا چین

اگرچه جنگ تراشه‌ها پیش از ریاست‌جمهوری ترامپ ایجاد شد، اما دوران ریاست او، نبرد را جدی‌تر کرد. او کوالکامرا به قهرمان ملی آمریکا تبدیل کرد. به‌علاوه، تلاش یک شرکت سنگاپوری برای خرید این شرکت نیز با ممانعت رئیس‌جمهور رو‌به‌رو شد. در ابتدای سال جاری، قانون تصویب‌شده مبنی بر ممنوعیت فروش تراشه‌های آمریکایی به شرکت چینی یعنی ZTE، آن‌ها را تا مرز ورشکستگی برد. البته، ترامپ درنهایت به ادعای خودش به‌خاطر درخواست‌های رئیس‌جمهور چین، محدودیت زد‌تی‌ای را برداشت.

تحریم‌های آمریکا، تنها چین را به تلاش بیشتر برای پیشرفت واداشته است

در نبردهای ایجادشده بین آمریکا و چین، آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر به چند نکته پی برده‌اند. اولین نکته، برتری آمریکا نسبت به چین، به‌خاطر سلطه در بخش‌های فناوری است. به‌عنوان مثالی از برتری آمریکایی‌ها، می‌توان به تأثیر کنترل‌های صادراتی بر شرکت چینی Fuhian Jinhua اشاره کرد. این شرکت به سرقت اطلاعات محکوم شد. به‌علاوه، آمریکایی‌ها در حال تصویب قوانین و محدودیت‌های گسترده‌تر، در فناوری‌های روبه‌رشد هستند.

نکته‌ی دیگری که آمریکا اخیرا به آن پی برده، تلاش چین برای خودکفایی در بخش نیمه‌هادی‌ها بوده که در سال‌های اخیر شدت زیادی داشته است. پس از رویداد پیش‌آمده برای ZTE، رئیس‌جمهور چین، ژی جین‌پینگ،شرکت‌های بزرگ فناوری در کشور را فراخواند. پس از اعلام او، غول‌هایی همچون علی‌بابا، بایدو و هواوی، سرمایه‌ی زیادی را برای تولید تراشه اختصاص دادند.

چینی‌ها در نبردهای اخیر نشان داده‌اند که توانایی شکست دادن رقبای آمریکایی را دارند. در ابتدای سال جاری، کوالکام در صدد خرید شرکت آلمانی NXP بود که با ورود قانون‌گذاران چینی و کارشکنی‌های آن‌ها، از خرید منصرف شد.

chip

تمایلات هیچ‌یک از دو کشور در نبرد تراشه‌ها، تغییر نخواهد کرد. آمریکا نگان آن است که امنیت ملی کشور به‌خاطر وابستگی به تراشه‌های چینی به خطر بیافتد. از طرفی، نگرانی‌های امنیتی از نفوذ چین به شبکه‌های آمریکا نیز وجود دارد. ازطرفی، تا زمانی که آمریکایی‌ها توانایی فشار بر شرکت‌ها را داشته باشند، ادعای چین برای تبدیل شدن به ابرقدرت صنعت فناوری، توخالی خواهد ماند. درواقع، چین در این نبرد محکوم به‌دنبال کردن بوده و سرنوشت آمریکا، حفظ برتری است.

سؤال مهم در نبرد کشورهای چین و آمریکا آن است که آمریکایی‌ها تا کجا پیش خواهند رفت؟ محافظه‌کاران حاضر در کاخ سفید، منتقل کردن زنجیره‌ی تأمین صنعت نیمه‌هادی از چین به آمریکا را در صدر برنامه‌های خود دارند. قطعا آن‌ها در رسیدن به هدف خود موفق نخواهند شد؛ چرا که این صنعت، بیش از همه‌چیز به جهانی‌سازی بها می‌دهد.

به‌عنوان مثالی از جهانی بودن صنعت فناوری، می‌توان شرکتی آمریکایی را مثال زد که ۱۶ هزار تأمین‌کننده دارد. بیش از نیمی از آن‌ها در خارج از آمریکا قرار دارند. از طرفی، چین برای بسیاری از شرکت‌ها منبع درآمدی عالی محسوب می‌شود؛ مثلا کوالکام دوسوم از درآمد خود را از رقیب آسیایی تأمین می‌کند. در نهایت، تلاش برای دوتکه کردن صنعت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اقدامات احتمالی آمریکا برای مقابله‌ی جدی با چین، شاید اثرات بلندمدت هم داشته باشد. آمریکا امروز در بحث تولید تراشه‌های حرفه‌ای در جهان اول است و می‌تواند حرکت رقیب خود را تاحدودی کند کند. البته، متوقف کردن کامل حرکت چینی‌ها، قطعا دشوار خواهد بود. همان‌طور که سیلیکون‌ولی در آمریکا و با حمایت‌های دولت به موقعیت کنونی رسید، دولت چین نیز حمایت‌هایی جدی از بخش فناوری خود دارد و تمام تلاش خود را برایموفقیت آن به‌کار می‌گیرد.

چین / china

چین، برنامه‌هایی جدی برای جذب استعدادها از سرتاسر جهان، خصوصا تایوان دارد. شرکت‌هایی همچون هواوی، توانایی بالایی در نوآوری دارند. در سال ۲۰۱۵، ممنوعیت ارسال پردازنده‌های اینتل به چین، تنها منجر به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آن‌ها برای توسعه‌ی بازار داخلی نیمه‌هادی‌ها شد. پس آمریکایی‌ها می‌دانند که نبرد در حوزه‌ی فناوری به این صورت، بازدهی آن‌چنان مثبتی برایشان نخواهد داشت.

فناوری‌های جدید، فرصت کاهش فاصله با آمریکایی‌ها را به چین می‌دهد

طرح چین برای تبدیل شدن به قدرت برتر نیمه‌هادی‌ها، از لحاظ زمانی به‌خوبی برنامه‌ریزی شده است. برای دهه‌ها، صنعت تراشه براساس قانون مور حرکت می‌کرد. در این قانون، ظرفیت‌های یک تراشه با ابعاد ثابت طی دو سال، دو برابر می‌شد. البته، قانون مور به‌زودی به محدودیت‌های فیزیکی می‌رسد. در دورانی که همه‌ی بازیگران صنعت، فناوری‌های جدید از رایانش کوانتومی تا تراشه‌های هوش مصنوعی را به‌کار می‌گیرند، چینی‌ها شانس مناسبی برای ملحق شدن به رقابت دارند.

آمریکا، به‌عنوان پیش‌گام صنعت تراشه و پردازنده در جهان، راهکاری شامل سه بخش برای پیروزی در نبرد دارد. بخش اول، همکاری با متحدان اروپایی و آمریکایی برای مقابله با چین و روش‌های احتمالی ناعادلانه‌ی رقابت توسط آن‌ها خواهد بود. بخش دوم، شامل حمایت از نوآوری داخلی می‌شود. در حال‌ حاضر سرمایه‌ی بالایی به بخش تحقیقات تراشه در آمریکا اختصاص می‌یابد. تنوع در جذب استعدادها، مرحله‌ی بعدی مورد نیاز در این بخش است.

در نهایت، آمریکایی‌ها برای ادامه‌ی نبرد با چین در عصر سیلیکون، باید خود را برای دنیایی که تراشه‌های چینی در آن حضور جدی دارند، آماده کنند. یکی از این مراحل آمادگی، طراحی و ساخت تجهیزاتی برای آزمایش امنیت تراشه‌های چینی خواهد بود. آمریکا نگرانی بالایی درباره‌ی جاسوسی چین با استفاده از سخت‌افزار دارد و باید به‌همین دلیل، خود را برای مقابله با آن آماده کند. 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

یلدای شگفت‌انگیز فرصتی است که هر ساله دیجی کالا به مشتریان خود می‌دهد تا کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف‌های فوق‌العاده خریداری کنند و تجربه یک خرید هوشمندانه را داشته باشند. اما امسال پس از رونمایی از سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا این پتانسیل ایجاد شده تا علاوه بر مشتریان، همکاران فروش دیجی‌کالا هم بتوانند از این رویداد بزرگ بهره‌مند شوند و درآمد خود را تا چندین برابر افزایش دهند.

عوامل تاثیر گذار بر درآمد شما در سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا از این قرار هستند:

  • تعداد کالاهای به فروش رفته
  • تعداد سفارشات
  • کمیسیون سفارشات
  • تعداد مشتریان هدایت‌شده به دیجی‌کالا

حال بیایید این عوامل را برای موقعیتی مثل یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا بررسی کنیم.

تعداد کالاها

تعداد محصولات دیجی‌کالا، سال پیش نزدیک ۵۰ هزار محصول بود. اما امسال در مرز ۱ میلیون کالاست و این یعنی ۲۰ برابر شدن تنوع محصولات و تاثیر مستقیم بر درآمد.

در آذرماه سال ۹۶، حدود  ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کالا به فروش رسید. فروش بیش از نیمی از این تعداد، در ۳ روز کمپین یلدای شگفت‌انگیز اتفاق افتاد. نکته‌ی جالب اینجاست که تعداد محصولات فروش رفته در هر روز کمپین یلدا ۱۲ برابر روز‌های عادی بود. یعنی در شرایطی مشابه، با سیستم همکاری در فروش، در این ۳ روز می‌توانید به اندازه‌ی یک ماه عادی درآمد کسب کنید.

تعداد سفارشات

علاوه بر رشد تعداد کالاها در یلدا، تعداد سفارشات هم افزایش پیدا می‌کند. طبق داده‌های ما، تعداد سفارشات در هر روز یلدا ۵ برابر بیشتر از روزهای عادی است. تعداد سفارشات در آذرماه سال ۹۶، حدود ۵۰ درصد بیشتر از ماه پیش‌تر بود؛ در شرایط مشابه، این یعنی ۵۰ درصد کمیسیون بیشتر.

کمیسیون‌های شگفت‌انگیز

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت (Affiliate)، یک معامله برد برد برد است که در آن مشتریان، همکاران فروش و دیجی‌کالا، هر سه منتفع خواهند شد. به همین دلیل از امروز کمیسیون گروه‌های کالایی به طور متوسط ۲۰% افزایش خواهد یافت تا یلدا به فرصتی بی‌سابقه برای همکاران فروش تبدیل شود.

تعداد مشتریان

اما مهم ترین عامل تاثیرگذار بر درآمد در سیستم همکاری در فروش، میزان فعالیت شما در جذب مشتریان و هدایت آن‌ها برای خرید از دیجی‌کالا است. پنل سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا، روش‌‌های جذاب و متنوعی برای تبلیغات در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصولات موجود در سایت دیجی‌کالا را به مخاطبان خود پیشنهاد بدهید.

یلدای شگفت‌انگیز فرصتی بی‌نظیر برای همکاران فروش دیجی‌کالا است. در فروش ویژه یلدای امسال، این تجربه پرسود را از دست ندهید. سهم شما از یلدای شگفت‌انگیز دیجی کالا چقدر است؟

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

عکاسی تفریح و مهارتی جذاب و شاید گران‌قیمت این روزها باشد؛ اما عکاسان چیره‌دست لزوما از دوربین‌های قوی‌تری استفاده نمی‌کنند.

 

عکاسی برای کسانی که آن را جدی می‌گیرند، مشکلات و مشقات فراوانی دارد. جدی‌گرفتن عکاسی به‌معنای انتخاب آن به‌عنوان شغل اصلی نیست؛ بلکه بدین معناست که عکاس مداوم تمام تلاش خود را به‌کار گیرد و وقت و توجه کافی برای کارش صرف کند تا به نتیجه‌ی مطلوب دست یابد. یکی از مشکلات اصلی‌ هر عکاس، پیشرفت مداوم در کار است. عکاس ممکن است با مسائل دیگری نظیر مشتریان بداخلاق یا محیط کاری نامناسب نیز مواجه شود.

دوربین

همواره نیرویی درونی عکاسان را وادار می‌کند عکس‌های بهتری ثبت کنند. درواقع، آنان همیشه به این ندای درونی فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند پیشرفت محسوسی در این حرفه داشته باشند. متأسفانه تعداد بسیار زیادی از عکاسان به این انگیزه‌ی درونی با ارتقای کیفیت دوربین جواب می‌دهند. قطعا گاهی نیاز می‌شود لنز یا حتی دوربین جدیدی تهیه کنید تا بتوانید کیفیت کارتان را بهبود ببخشید؛ اما در اکثر مواقع، وقتی افراد انتظار عکس بهتری دارند، این توقع با تغییر دوربین عکاسی به حقیقت تبدیل نمی‌شود.

درادامه به چهار نکته‌ی مهم اشاره می‌کنیم تا بدون عوض‌کردن دوربین عکاسی‌تان بتوانید تغییرات محسوسی در کیفیت عکس‌های ثبت‌شده مشاهده کنید.

۱. با دوربینتان بیشتر انس بگیرید

از تمام قابلیت‌ها و قدرت دوربینتان استفاده می‌کنید؟ از همه‌ی ترفندها و زوایای پیداوپنهان دوربینتان اطلاع دارید؟ عکاسان مبتدی معمولا اطلاعات بسیار کمی از دوربینشان دارند و فقط به دانستن نکات ابتدایی و مدهای خاص آن بسنده می‌کنند؛ اما این قابلیت‌ها را عمیق بررسی نمی‌کنند. قطعا دوربین شما نکات بسیار جالبی دارد که هنوز کشفشان نکرده‌اید.

باید زمان زیادی با دوربینتان گذرانده باشید تا همه‌چیز مربوط‌به آن را متوجه شوید. هربار که قابلیت جدیدی در دوربین خود پیدا کنید، مانند آن است که دوربین جدیدی خریده‌ باشید.

۲. از دوربینتان راضی باشید

با هر دوربینی می‌توانید عکس‌های بسیار خوب ثبت کنید. عکاسانی وجود دارند که با دوربین‌های ۱۲مگاپیکسلی که عمرشان به پانزده سال می‌رسد، پرتره‌های خارق‌العاده ثبت می‌کنند یا عکاسانی هستند که با دوربین گوشی تلفن‌همراهشان از منظره‌ها عکاسی می‌کنند و گه‌گاه تصاویر شگفت‌انگیزی به‌جای می‌گذارند.

عکاسی

اگر دقیقا نمی‌دانید دوربین فعلی شما چه قابلیت‌ها و توانایی‌هایی دارد، در وب‌سایت‌ها و فروم‌های عکاسی درباره‌اش جست‌وجو کنید. حتما عکس‌هایی پیدا خواهید کرد که با دوربینی شبیه دوربین شما ثبت شده‌اند. از آن‌ها ایده و انگیزه بگیرید. همچنین بدانید تقریبا هرچه به‌دنبال ثبتش هستید، با دوربین فعلی‌تان ممکن است.

۳. با اصول کار آشنا شوید

عکس به‌یادماندنی با تمام شایستگی‌هایش، تماما یا حداقل تا حد بسیاری محصول کار عکاس است و دوربین نقش خیلی مهمی ایفا نمی‌کند. اگر چنین نبود، امروزه عکس‌های شگفت‌انگیزی را شاهد نبودیم که در زمان ثبتشان، خبری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی فعلی نبود.

پیشرفت در عکاسی کار راحتی نیست؛ اما حتما با تمرین و ممارست ممکن می‌شود. مهارت‌هایی را تمرین کنید که قبلا فراگرفته‌اید. برای رفع ضعف‌هایتان تمرین کنید و مهارت جدید یاد بگیرید و آن‌ها را به‌کار ببندید.

با اصول عکاسی، مانند نوردهی و کامپوزیشن و روایت داستان در عکاسی آشنا شوید و تمرین کنید و از آن‌ها را بهره گیرید. هرچه تمرین و ممارست کنید و مهارت‌هایتان را تقویت کنید،‌ کمتر به خرید دوربین جدید فکر می‌کنید.

۴. آنچه می‌خواهید برای خود تجسم کنید

حال که با تمام توانایی‌ها و قابلیت‌های دوربینتان آشنا شده‌اید و اصول عکاسی را نیز فراگرفته‌اید، سعی کنید درباره‌ی عکس‌هایی فکر کنید که می‌خواهید بگیرید و آن‌ها را پیش خودتان مجسم کنید. البته تنها به تجسم عکس بسنده نکنید؛ بلکه تمام ویژگی‌های آن از جمله نور، کامپوزیشن، زمان عکاسی،‌ آب‌‌و‌هوا و ... را تجسم کنید.

عکاسی

واقعیت همیشه کامل با تصور شما سازگاری نخواهد داشت؛ اما تجسم عکس کمک شایانی به ثبت تصویری بهتر می‌کند. نکته‌ی مهم در عکاسی آن است که تفکر و دید خلاقی پیدا کنید و دوربین شما فقط افزونه‌ی جزئی برای ثبت تصویر شود.

نتیجه‌گیری

دوربین مهم است؛ اما تاجایی‌که شما به آن اجازه‌ی مهم‌بودن دهید. اگر به رکود خلاقیت مبتلا شده باشید، بدترین راه برای رفع این احساس خرید دوربینی جدید است. همه‌چیز به خود عکس و ایده‌ی آن و مهارت و خلاقیتتان بستگی دارید. اگر این‌ها را حل کنید، دوربین مسئله‌ی مهمی نخواهد بود!

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

در تاریخچه تمام شرکت‌ها می‌توان محصولات شکست‌خورده‌ی زیادی پیدا کرد. شرکتی مانند گوگل همواره به تعداد زیادی از ایده‌های جدید روی خوش نشان می‌دهد، بنابراین تعداد پروژه های شکست خورده گوگل هم به همان میزان بیشتر از شرکت‌های دیگر است. اگرچه بسیاری از این پروژه‌ها برای چند سال دوام آورده‌اند ولی عمر دو مورداز آن‌ها فقط ۱ روز بوده است. در ادامه به ۱۴ مورد از بزرگ‌ترین پروژه‌های شکست‌خورده در تاریخ گوگل نگاهی می‌اندازیم.

Google Offers

 

طول عمر: ۲۰۱۱-۲۰۱۴

Google Offers در دوران اوج سایت‌هایی که تخفیف‌های گوناگونی را ارائه می‌دادند، مانند Groupon و Living Social، عرضه شد و با فروکش کردن هیاهوی پیرامون این ترند، Google Offers هم تعطیل شد.

Google Web Accelerator

 

طول عمر: ۲۰۰۵-۲۰۰۸

Google Web Accelerator قرار بود سرعت بارگذاری سایت‌ها را افزایش دهد. ولی این نرم‌افزار سرشار از باگ‌های مختلفی بود و مثلاً گاهی اوقات جلوی پخش ویدیوهای یوتیوب را می‌گرفت. گوگل‌ در سال ۲۰۰۸ پشتیبانی از آن را متوقف کرد.

Google Video

 

طول عمر: ۲۰۰۵-۲۰۰۹

در سال ۲۰۰۵ یوتیوب راه‌اندازی شد و خیلی سریع توانست توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. گوگل‌ هم برای اینکه از قافله عقب نیفتد، تصمیم گرفت یک پلتفرم مختص پخش ویدیو را راه‌اندازی کند. حدود یک سال بعد، Google Video در جذب مخاطب ناکام ماند و این شرکت با پرداخت ۱.۶۵ میلیارد دلار یوتیوب را خریداری کرد. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، تعداد کاربر فعال ماهانه یوتیوب از مرز ۱.۸ میلیارد گذشته است.

Jaiku

 

طول عمر: ۲۰۰۷-۲۰۱۲

Jaiku یک پلتفرم میکروبلاگینگ بود که مقر اصلی آن در فنلاند قرار داشت و در سال ۲۰۰۷ برای رقابت با توییتر توسط گوگل‌ خریداری شد. در سال ۲۰۰۹، گوگل کد اصلی این پلتفرم را آزاد کرد و گفت که دیگر آن را توسعه نمی‌دهد. در نهایت، در سال ۲۰۱۲ این پلتفرم به دلیل تعداد پایین کاربران تعطیل شد.

Google Health

 

طول عمر: ۲۰۰۸-۲۰۱۲

Google Health یک پلتفرم مربوط به سلامتی بود که با بهره‌گیری از اطلاعات پزشکی کاربران، کار بیمارستان‌ها را برای دسترسی به چنین اطلاعاتی راحت‌تر می‌کرد. این سیستم در نهایت به دلیل نگرانی‌های مربوط نقض حریم خصوصی و وجود رقیب‌های قدرتمند (از جمله محصولات مایکروسافت) با شکست مواجه شد.

Google Answers

 

طول عمر: ۲۰۰۲-۲۰۰۶

در سرویس Google Answers افراد می‌توانستند سؤال‌های مختلفی را مطرح کنند و مبلغی را برای دریافت جواب مشخص کنند. این یک پلتفرم برای محققین بود تا برای پاسخ به هر سال بین ۲ تا ۲۰۰ دلار دریافت کنند و گوگل هم در این میان کمیسیون خود را دریافت می‌کرد. سرانجام در سال ۲۰۰۶ به دلیل تعداد بسیار پایین کاربران، این سرویس تعطیل شد.

نکته‌ی جالب توجه مربوط به این سرویس، پلتفرم Google Questions and Answers است که پیش از آن ارائه شد. در این پلتفرم، کارمندان گوگل‌ در ازای دریافت ۳ دلار، به سؤالات کاربران جواب می‌دادند. این پلتفرم که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده بود، فقط یک روز دوام آورد.

Google X

 

طول عمر: ۱۶ مارس ۲۰۰۵

Google X نسخه‌ی جایگزین بخش جستجو گوگل‌ بود و در این صفحه، آیکون تمام سرویس‌های گوگل‌ در بالای نوار جستجو قرار داشت و طراحی آن یادآور داک سیستم‌عامل macOS بود. این صفحه سایت گوگل هم فقط چند ساعت دوام آورد و خیلی زود مرگ آن فرا رسید. گوگل بعدها از این نام برای بخشی از این شرکت که بر روی پروژه‌های بلندپروازانه کار می‌کند، استفاده کرد.

Google Buzz

 

طول عمر: ۲۰۱۰-۲۰۱۱

Google Buzz ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسان بود و کاربران می‌توانستند مواردی مانند لینک‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و متن‌ها و موارد این‌چنینی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این «مکالمات» در محیط جیمیل انجام می‌گرفت و گوگل آن را به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران جیمیل فعال کرده بود که این تصمیم با انتقادهای زیادی روبرو شد. در نهایت، به خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی این سرویس، افراد زیادی از گوگل شکایت کردند و بعد از ۱۸ ماه، این سرویس تعطیل شد.

Google Lively

 

طول عمر: ژوئیه ۲۰۰۸-دسامبر ۲۰۰۸

این سرویس در ژوئیه ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد و عمرش در دسامبر همان سال به پایان رسید.Google Lively یک دنیای مجازی مبتنی بر وب بود که تا حدی به Second Life شباهت داشت. در آن زمان نیویورک‌تایمز این سرویس را به‌عنوان «چت‌روم‌های کارتونی شکل» توصیف کرد. بعد از گذشت ۴ ماه و نیم، گوگل اعلام کرد که برای تمرکز بیشتر بر بخش جستجو، تبلیغات و اپلیکیشن‌های این شرکت، سرویس Google Lively تعطیل می‌شود.

Knol

 

طول عمر: ۲۰۰۸-۲۰۱۲

در سال ۲۰۰۸ گوگل برای رقابت با ویکی‌پدیا سایت Knol را راه انداخت تا کاربران بتوانند در زمینه‌های مختلف مقالات گوناگونی را بنویسند. اما موفقیت چنین سایتی، بستگی به استقبال کاربران داشت که چنین اتفاقی رخ نداد و در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد.

Dodgeball

 

طول عمر: ۲۰۰۵-۲۰۰۹

Dodgeball یک نوع شبکه اجتماعی موقعیت­محور بود. گوگل در سال ۲۰۰۵ آن را خریداری کرد و بنیان‌گذاران این سرویس در آوریل ۲۰۰۷ به خاطر مشکلات مختلف، از گوگل بیرون آمدند. یکی از بنیان‌گذاران این سرویس به نام «دنیس کراولی» (Dennis Crowley) بعد از بیرون آمدن از گوگل در یک پست در Flickr اعلام کرد که مقامات گوگل هیچ توجهی به این سرویس نشان نمی‌دهند. در نهایت او با یکی از دوستان خود در سال ۲۰۰۹ که گوگل Dodgeball را تعطیل کرد، شبکه اجتماعی موقعیت‌محور Foursquare را بنیان گذاشت.

گوگل گلس

 

طول عمر: ۲۰۱۲-تا اطلاع ثانوی

گوگل گلس عینکی بود که اطلاعات دیجیتالی را بر دنیای واقعی قرار می‌داد و به اعتقاد برخی از کارشناسان، برای دوران خود بیش از حد نوآورانه بود. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این عینک با قیمت هنگفت ۱۵۰۰ دلاری فروخته می‌شد، مشکلات نرم‌افزاری زیادی داشت و از ظاهر جذابی بهره نمی‌برد. در سال ۲۰۱۵، گوگل فروش نسل اول این عینک را متوقف کرد ولی طبق جدیدترین خبرها، گوگل کم‌کم در حال فروش نسل دوم این عینک به کارخانه‌ها است تا برخی از کارگران از آن استفاده کنند.

Nexus Q

 

طول عمر: هیچ‌وقت به بازار راه پیدا نکرد.

Nexus Q گجتی بود که پخش یوتیوب و گوگل موزیک را در تلویزیون امکان‌پذیر می‌کرد. می‌توان آن را به‌نوعی پدر گجت‌هایی مانند گوگل کروم‌کست و آمازون فایر تی‌وی به‌حساب آورد که امروزه محبوب هستند. گوگل این محصول را در سال ۲۰۱۲ در کنفرانس Google I/O معرفی کرد. ولی مشکل اصلی این گجت قیمت هنگفت آن بود که گوگل می‌خواست آن را با قیمت ۲۹۹ دلاری روانه‌ی بازار کند که همین موضوع باعث شد پیش از عرضه Nexus Q انتقادهای زیادی روانه‌ی این محصول شود. در نهایت گوگل تصمیم گرفت این محصول را به بازار عرضه نکند.

Google Wave

 

طول عمر:۲۰۰۹-۲۰۱۲

همان مهندسانی که سرویس گوگل مپس را توسعه دادند، Google Wave را خلق کردند که قرار بود مفاهیم زیادی را متحول کند. گوگل در این محصول ویژگی‌های ایمیل کردن، پیام‌رسانی فوری، چت تحت وب، شبکه‌های اجتماعی و مدیریت پروژه‌ها را گرد آورد تا محصول مستقل ولی گیج‌کننده‌ای را بسازد. در نهایت گوگل در سال ۲۰۱۰ پشتیبانی گسترده از آن را متوقف کرد و در سال ۲۰۱۲ برای همیشه تعطیل شد.

 

منیع : دیجی مگ



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر
درمان سیروز کبدی به صورت کامل امکان‌پذیر نیست. اما به کمک برخی روش‌های درمانی می‌توان آن را کنترل و از پیشرفتش جلوگیری کرد. پزشکان در روند درمان سیروز کبدی دو هدف عمده را دنبال می‌کنند؛ یکی متوقف‌کردن روند آسیب‌زدن به کبد و دیگری کاهش عوارض ناشی از سیروز کبدی. در این مقاله به شما خواهیم گفت ۴ علت سیروز کبدی چیست و در ادامه با شیوه‌های درمان سیروز کبدی آشنا خواهیم شد.
 
 
علل سیروز کبدی و درمان آن‌ها
۱. درمان سیروز کبدی ناشی از سوء‌مصرف الکل
 
 
کبد، وظیفه‌ی تجزیه و دفع سموم از بدن را بر عهده دارد. وقتی مقدار زیادی نوشیدنی الکلی می‌نوشید، کبد باید بیشتر کار کند تا بتواند الکل را تجزیه کند. برای محافظت از کبد باید نوشیدن الکل را متوقف کنید. شاید این کار سخت باشد؛ مخصوصا اگر عادت به مصرف زیاد نوشیدنی‌های الکلی داشته باشید. ولی چاره‌ای نیست! می‌توانید برای کمک به روند ترک الکل از پزشک‌تان راهنمایی بخواهید تا او درباره‌ی راه‌های ترک الکل به شما توضیحاتی بدهد. راه‌هایی از قبیل:
 
مشاوره‌ی فردبه‌فرد با درمان‌گر؛
گروه‌های حمایتی که به شما کمک می‌کنند تا عامل مصرف بیش‌ازحد نوشیدنی‌های الکلی را کنترل کنید؛
تجویز داروهایی مانند نالتروکسان و آکامپروسات.
۲. درمان سیروز کبدی ناشی از هپاتیت
ویروس هپاتیت B و C موجب آسیب به کبد و بروز سیروز کبدی می‌شوند. درمان سیروز کبدی و این بیماری‌ها می‌تواند از آسیب بیشتر به کبد جلوگیری کند. گزینه‌های درمان عبارت‌اند از:
 
داروهای ضدویروس: این داروها به ویروس هپاتیت حمله می‌کنند. داروی تجویزی به نوع هپاتیت بستگی دارد. شایع‌ترین عوارض جانبی این داروها عبارت‌اند از: ضعف، سردرد، حالت تهوع و اختلالات خواب.
اینترفرون (اینترفرون آلفا-۲b): این پروتئین‌ها به دستگاه ایمنی کمک می‌کنند تا با ویروس هپاتیت بجنگد. عوارض جانبی احتمالی اینترفرون عبارت‌اند از: سختی در تنفس، گیجی، تغییرات وزنی و افسردگی.
۳. درمان سیروز کبدی ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی
این بیماری در اثر تجمع چربی و آسیب‌رساندن به کبد ایجاد می‌شود. اگر به اضافه وزن یا چاقی مبتلا باشید، احتمال ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد. بهترین راه مبارزه با سیروز کبدی ناشی از کبد چرب غیرالکلی، کاهش وزن، کنترل رژیم غذایی و ورزش‌کردن است.
 
۴. درمان‌هایی برای هپاتیت خودایمنی و سیروز صفراوی
در هر دوی این بیماری‌ها دستگاه ایمنی بدن به کبد حمله می‌کند و به آن آسیب می‌زند. در سیروز صفراوی نیز دستگاه ایمنی به مجرای صفراوی حمله می‌کند و آسیب می‌زند. مجرای صفراوی وظیفه‌ی حمل مایع گوارشی (صفرا) را از کبد به کیسه‌ی صفرا و روده بر عهده دارد.
 
پزشکان هپاتیت خودایمنی را به‌کمک داروهای استروئیدی و سایر داروهایی که موجب توقف حمله‌ی دستگاه ایمنی به کبد می‌شوند، کنترل می‌کنند. عوارض جانبی این داروها عبارت‌اند از: افزایش وزن، دیابت، ضعف استخوان‌ها و فشار خون بالا.
 
درمان اصلی سیروز صفراوی به کمک داروهای اورسودیول (اورسودوکسی کولیک‌ اسید) انجام می‌شود. این داروها از سرعت آسیب‌زدن به کبد می‌کاهند. عوارض جانبی اورسودیول عبارت‌اند از: اسهال، یبوست، گیجی و دردِ پشت.
 
درمان عوارض ناشی از سیروز کبدی
آسیب‌های سیروز می‌تواند از انجام فعالیت‌های مهم کبد مانند دفع سموم از بدن و کمک به هضم غذا جلوگیری کند. این امر می‌تواند موجب بروز مشکلات زیر شود.
 
پرفشاری سیاهرگ دروازه‌ای (ورید باب): سیاهرگ دروازه‌ای خون را از روده و طحال به کبد می‌آورد. آسیب‌های کبد می‌توانند جریان خون سیاهرگ دروازه‌ای را مسدود کنند. سیاهرگ دروازه‌ای رگ اصلی کبد است. تجمع خون در سیاهرگ دروازه‌ای موجب افزایش فشار در سیاهرگ دروازه‌ای و سیستم رگ‌های خونی متصل به آن می‌شود. افزایش فشار خون موجب ورم این رگ‌ها می‌شود. داروهای کنترل فشار خون بالا به‌نام «مسدودکننده‌ی گیرنده‌ی آدرنرژیک بتا» می‌توانند فشار را در سیاهرگ دروازه‌ای و سایر رگ‌های خونی کاهش دهند و از ورم و پارگی آنها جلوگیری کند.
واریس: در اثر توقف جریان خون در سیاهرگ‌ها، آنها ورم می‌کنند و به واریس مبتلا می‌شوند. معمولا این رگ‌ها در مری و معده یافت می‌شوند. کشیدگی این رگ‌ها می‌تواند موجب پارگی و خونریزی آنها بشود. ممکن است پزشک کش‌های مخصوصی را در اطراف سیاهرگ متورم ببندد تا جلوی خونریزی را بگیرد. این عمل، لیگاسیون با باند واریس نامیده می‌شود. همچنین به‌کمک یک عمل جراحی به‌نام «TIPS» نیز می‌توان جهت جریان خون را تغییر داد.
تجمع مایعات: افزایش فشار در سیاهرگ دروازه‌ای و کاهش عملکرد کبد می‌تواند موجب تجمع مایعات در شکم شود. این حالت «آب‌آوردگی شکم» نامیده می‌شود. ممکن است پزشک برای درمان این مشکل داروهای مدر یا ادرارآور تجویز بکند تا موجب دفع آب اضافی از بدن بشود. همچنین ممکن است مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها بشوید تا از رشد باکتری‌ها و بروز عفونت جلوگیری کنید. همچنین ممکن است پزشک اقداماتی را برای خروج مایعات از شکم و کاهش فشار در سیاهرگ دروازه‌ای انجام بدهد.
سرطان کبد: سیروز کبدی خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد. به همین دلیل باید هر ۶ تا ۱۲ ماه آزمایش خون یا فراصوت انجام بدهید تا از عدم ابتلا به سرطان کبد اطمینان حاصل کنید. درصورت ابتلا به سرطان کبد، رایج‌ترین روش‌های درمانی عبارت‌اند از: جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی.
انسفالوپاتی کبدی: کبدی که به‌شدت آسیب دیده، نمی‌تواند سموم را از بدن دفع بکند. این سموم می‌توانند در خون جمع شده و به مغز آسیب بزنند. درنتیجه موجب ازدست‌دادن حافظه و کاهش توانایی تفکر شوند. برای جلوگیری از این عوارض، پزشک به شما داروهایی می‌دهد که میزان سموم را در خون کاهش می‌دهند.
پیوند کبد
 
 
سیروز کبدی می‌تواند تا حدی به کبد آسیب بزند که آن را به‌طور کامل از کار بیندازد. این امر نارسایی کبد نامیده می‌شود. پیوند کبد به‌معنای تعویض کبد با کبد سالمی از یک فرد اهداکننده است. برای دریافت کبد باید در لیست دریافت‌کنندگان عضو قرار بگیرید تا اهداکننده‌ای به شما کبد اهدا بکند یا بخشی از کبد دوست یا اعضای خانواده‌تان را به شما پیوند بزنند.
 
این پیوند می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید. اما این عمل خطراتی مانند خونریزی و عفونت را نیز به همراه دارد. پس از عمل جراحی برای جلوگیری از پس‌زدن عضو جدید توسط بدن‌تان، باید داروهایی مصرف کنید. این داروها دستگاه ایمنی را سرکوب می‌کنند. ولی از طرف مقابل خطر بروز عفونت‌ها را افزایش می‌دهند.
 
چگونه باید با وجود سیروز کبدی سالم ماند؟
برای سالم نگه‌داشتن کبد، تا جای ممکن باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید. به این منظور باید اقدامات زیر را انجام دهید:
 
رژیم غذایی سالمی داشته باشید. سیروز کبدی می‌تواند مواد مغذی را از بدن‌تان بدزدد و عضلات‌تان را ضعیف کند. برای مبارزه با این تأثیرات باید مقدار زیادی غذاهای سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بدون‌چربی را از منابعی مانند پرندگان و ماهی‌ها تأمین کنید.
واکسن بزنید. سیروز کبدی و درمان‌های آن می‌توانند دستگاه ایمنی‌تان را تضعیف و مبارزه با عفونت‌ها را سخت‌تر کنند. بنابراین باید با واکسیناسیون در برابر هپاتیت A و B، آنفولانزا و سینه‌پهلو از ابتلا به آنها پیشگیری کنید.
در هنگام مصرف داروها احتیاط کنید. سیروز کبدی موجب می‌شود کبدتان داروها را سخت‌تر تجزیه و دفع کند. بنابراین قبل از مصرف هرگونه داروی بدون‌نسخه و مکمل‌های گیاهی با پزشک مشورت کنید. همچنین درمورد داروهایی که می‌توانند به کبد آسیب بزنند (مانند استامینوفن) خیلی مراقب باشید.
 


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

شاید به نظر هنر کاشی‌کاری آسان باشد ولی در اصل اینگونه نیست. طرح‌ها به دقت از به هم پیوستن تکه‌های کوچک‌تر شیشه‌، کاشی، سرامیک یا سنگ حاصل می‌شوند. این طرح‌های ریز با هم ترکیب شده و طرح‌های زیبا و خارق‌العاده در مقیاس بزرگ‌تر را درست می‌کنند. زیباترین کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌ها در ایران و ازبکستان اجرا شده‌اند.

۱. مسجد حسن دوم (Hassan II Mosque)، کازابلانکا، مراکش

 

مسجد حسن دوم بزرگ‌ترین مسجد مراکش است که بلندترین مناره‌ی جهان را به خود اختصاص داده است. ارتفاع مناره‌ی این مسجد ۲۱۰ متر است. ساخت این مسجد بیش از هفت سال طول کشیده و حدود ۱۰۰۰۰ صنعت‌گر در ساخت کاشی‌های مسجد شرکت داشته‌اند. سقف مسجد با کاشی‌های آبی و سبز پوشیده شده است که به سبک معماری اسلامی طراحی شده‌اند.

۲. کلیسای سن ویتال (Basilica of San Vitale)، راونا (Ravenna)، ایتالیا

 

ایتالیا کشوری است که کاشی‌کاری‌ها بی‌نظیری را در خود جای داده است. علاوه بر کلیسای سنت پیترو در شهر واتیکان، ورودی کلیسای سن ویتال هم از کاشی‌هایی پوشیده شده که داستان‌های مذهبی را به روایت تصویر نشان می‌دهند. تعدادی از این داستان‌ها شامل داستان حضرت موسی و زندگی هابیل و قابیل است. در هنر کاشی‌کاری از رنگ‌های پررنگ و درخشان و البته طلایی برای جلوه‌ی بیشتر طرح استفاده می‌شود.

۳. مناره‌ی مسجد کالتا (Kalta Minor minaret)،‌ خیوه (Khiva)، ازبکستان

 

مناره‌ی استوانه‌ای شکل کالتا در همسایگی مسجد سعید علاالدین قرار گرفته است.  تمام سطح این مسجد با کاشی و سفال فیروزه‌ای تزیین شده است. سازنده‌های این مناره در نظر داشتند که مناره بسیار بلندتر از حالت امروزی باشد ولی در حین ساخت مناره، شخصی که مسئول و طراح بنا بود کشته شده و ساخت و ساز نیمه‌کاره رها شد. این مناره‌ی ناتمام زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.

۴. مسجد جامع اصفهان، ایران

 

مسجد جامع اصفهان که یکی از شگفتی‌های دنیای معماری است حدود ۷۰۰ سال پیش ساخته شده ولی در دوران‌های مختلف بعضی تغییرات در آن داده شده است. چهار ورودی مسجد که بنایی آجری است با کاشی‌های زیبا تزیین شده است. یکی از اجزای بی‌همتای مسجد جامع اصفهان، سقف ورودی قوسی شکل است که مانند لانه زنبور برجستگی دارد. این بنا از نظر معماری در جهان یکتاست و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به ایران سفر می‌کنند.

۵. پارک گوئل (Parc Güell)، بارسلونا، اسپانیا

 

بدون شک پارک گوئل که شاهکار معمار آنتونی گاودی (Antoni Gaudí) است در رقابت با کلیسای خانوادیه‌ی ساگارده است. این پارک یک پارک عمومی در بارسلونا است. در قرن نوزده میلادی این پارک شامل باغ‌ها، پل‌ها و ساختمان‌های سنگی بوده است که گویا از نان‌های گرد و کوچک زنجبیلی ساخته شده بودند.  هزاران کاشی رنگارانگ جلوه‌ای ویژه به سقف‌ها و دیوارهای سازه‌ی ساخته شده در این پارک داده است. سازه‌های این پارک اشکال عجیبی مانند مارمولک یا سر اژدها دارند.

۶. کاخ گلستان، تهران، ایران

 

کاخ باشکوه تهران، کاخ گلستان، شامل ۱۷ ساختمان از سالن تا موزه می‌شود. کاشی‌های رنگارنگ، سقف و دیوارهای اتاق حوض را پوشانده‌اند. از این اتاق‌هایی که در وسط آن حوضی قرار دارد در زمان قاجار به عنوان سیستم خنک‌کننده‌ی ساختمان استفاده می‌شده است. از آب حوض برای آبیاری باغ نیز استفاده می‌شده است.

۷. خانه‌ی پیکاسیت (La Maison Picassiette)،‌ چارتز (Chartres)، فرانسه

 

خانه‌ی پیکاسیت در فرانسه، خانه‌ای است که از کاشی‌هایی که یک رفتگر قبرستان در بین سال‌های ۱۹۳۸ میلادی و ۱۹۶۴ جمع کرده است ساخته شده است. وجب به وجب این ساختمان چه درون و چه نمای ساختمان و حتی مبلمان بنا از تکه‌های شکسته‌ی سرامیک، موزاییک و بشقاب‌های چینی که این مرد رفتگر پیدا می‌کرده است ساخته شده است. این بنا چنان تاثیرگذار است که پیکاسو نیز برای بازدید از آن به این محل رفته بود.

۸. کلیسای جامع سنت لوییس (Cathedral Basilica of St. Louis)،‌ سنت لوییس، میزوری

 

سقف بلند و طاق‌های زیبای کلیسای جامع سنت لوییس، به قدری زیبا است که وقتی به آن خیره می‌شوید گویی به دروازه‌ی بهشت نگاه می‌کنید. کاشی‌هایی که بر روی کلیسا قرار دارند، داستان‌هایی از انجیل را به تصویر کشیده‌اند. عده‌ای معتقد هستند که این کاشی‌کاری‌ها به ما یادآور می‌شوند که خدواند بر ذره ذره‎ی اعمال ما آگاه است.

۹. شاه چراغ، شیراز، ایران

 

شاه چراغ که به مسجد آیینه‌ها نیز معروف است، شاه چراغ، بنای یادبودی است که برای مسلمانان شیعه‌ی ایران بسیار محترم است. هزاران قطعه‌ی آیینه‌ی بریده شده، ورودی، کف و دیوارهای این بنا را زینت داده است. شاه چراغ همیشه همانند الماسی می‌درخشد. 

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

عوارض لاک ناخن و مضرات این لوازم سمی آرایشی 

خوب به نظر می رسد که ناخن های شما رنگی و با لباس هایتان ست باشد, یا بهتر است یکی از آن طرح هایی را داشته باشید که می تواند به خوبی استفاده شود, اما آیا سالم است که چنین موادی را بر روی ناخن های خود نگه دارید؟

FALL SEASON SKINCARE ROUTINE

انواع مختلفی از ناخن های مصنوعی وجود دارند, مانند اکریلیک و ژل, و آن هایی که اثرات جانبی شناخته شده ای برای آن ها دارند, به خاطر مواد شیمیایی و نور uv مورد استفاده زمانی که آن ها اعمال می شوند, هستند و به همین دلیل است که مردم اغلب آن ها را به کار می گیرند و حتی اشکال مختلف را ترسیم می کنند و از رنگ های مختلف روی ناخن ها استفاده می کنند. این مقاله را بخوانید تا بیشتر درباره اثرات جانبی لاک ناخن بدانید.

 

لاک ناخن چه عوارضی دارد؟ 

خطرات مختلف طراحی ناخن:

بدون اینکه حتی متوجه شوید, ممکن است در هنگام استفاده از لاک ناخن مشکلات مختلفی برای سلامتی خود ایجاد کنید. مشکل با کسی است که هر روز رنگ های ناخنش را پاک می کند و رنگ جدیدی می زند بدتر از آن, کسانی هستند که نه تنها سلامت استفاده از لاک ناخن را در نظر نمی گیرند, بلکه با استفاده از ناخن های مصنوعی که طولانی تر می ماند به ناخن های خود آسیب می رسانند.

از طرف دیگر ناخن های مصنوعی از مواد شیمیایی استفاده شده اند که برخی افراد به آن حساسیت دارند، از طرف دیگر, ژل مصنوعی لاک ناخن از لامپ های uv یا ال ای دی استفاده می کند که ممکن است باعث بروز سرطان یا پیری زودرس دست شود. این مقدمه ای بود تا به بررسی تمام عوارض و خطرات موجود در لاک ناخن برای سلامت بدن بپردازیم.

 

عوارض جبران ناپذیر لاک ناخن  

عوارض جانبی مختلفی برای سبک های لاک ناخن:

آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند:

بله, آن ها ممکن است خوب به نظر برسند و دستان شما زیباتر به نظر می رسند, اما به خاطر مواد شیمیایشان سالم نیستند. بیشتر این محصولات ناخنی, مواد سمی و بالقوه خطرناکی را در مقادیر مختلف حمل می کنند, بنابراین مهم است که مراقب برندی باشید که از آن استفاده می کنید.

از مواد شیمیایی مختلف یافت شده در این برندهای لاک ناخن, مواردی وجود دارند که ممکن است به خاطر ترکیبات آن ها, مانند فرمالدهید, موجب سرطان یا اختلال در هورمون های دیگری شود.

 

عوارض مواد شیمیایی درون لاک ناخن  

عوارض استفاده از لاک ناخن برای خانم ها و کودکان

آن ها موادی دارند که تاثیرات متفاوتی دارند:

لازم به ذکر است که اغلب مواد اولیه مورد استفاده در ساخت لاک ناخن تنها زمانی مضر هستند که در معرض گرما قرار گیرند, یا زمانی که خورده شوند، در غیر این صورت می توانند ایمن باشند و روی ناخن ها استفاده شوند.

در این ترکیبات مختلف, تولوئن نیز موجود است ; اثرات تولوئن شامل خشکی یا ترک خوردن پوست, سردرد, بی حسی, سوزش چشم یا گلو و به ندرت, آسیب کلیه یا کبد می شود اما در حال حاضر ممکن است از خودتان بپرسید که چرا این موارد ممکن است چنین اثراتی را داشته باشد.

 

عوارض و تاثیرات وحشتناک لاک ناخن 

عوارض لاک ناخن؛ لاک زدن چه خطری دارد؟

تولوئن ماده ای است که برای مخلوط کردن مواد دیگر در لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل است که بیشتر مشتریان در معرض آن قرار می گیرند, حتی تکنسین های ناخن در معرض بخار آن قرار می گیرند و از آنجا ممکن است هر کدام از عوارض جانبی ذکر شده را دریافت کنند.به گفته اداره غذا و دارو, غلظت امن آن کم تر از 50 درصد است. 

عناصر دیگری مانند فورمالدهید نیز می تواند به برخی افراد حساسیت بدهد و باعث تحریک پذیری فرد شود. از فرمالدهید به عنوان نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی باکتریایی استفاده می شود. از طرف سازمان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از فرمالدهید در زمانی که مقدارش از 0.2 % تجاوز نکند، امن است.

و سرانجام، همچنین ماده دیگری نیز هست که کافور نام دارد، این ماده ای است که به لاک ناخن استحکام و درخشش می بخشد. قرار گرفتن در معرض این عنصر در مقادیر زیاد ممکن است باعث تهوع، گیجی و حتی سردرد در هنگام استنشاق اش شود.

 

عوارض مواد تشکیل دهنده لاک ناخن 

عوارض لاک ناخن می تواند بر سلامت کل بدن شما تاثیر بگذارد

استفاده از طرح ها و سبک های خلاقانه لاک ناخن متفاوت ممکن است شما را متفاوت کند، اما از طرف دیگر، شما هم چنین عوارض جانبی متفاوتی برای سلامت کلیتان دریافت می کنید. این رابطه از زدن لاک ناخن نیست، بلکه با بو کردن تمام مواد شیمیایی و موادی است که در آن یافت می شود.

از چیزهایی که ممکن است بعد از تنفس این مواد رنج ببرید، ممکن است احساس سرگیجه، حالت تهوع و سردرد باشد. اینها تاثیرات ساده ای هستند که ممکن است در حال حاضر با آن برخورد شود، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که ممکن است از آن ها رنج ببرید که شامل آسیب کلیه، مشکلات زایمان، آسم و مشکلات کبد می شود.

استفاده از لاک ناخن نیز برای شش ها مضر است و ممکن است موجب افسردگی سیستم عصبی شود، ممکن است بر روی چشم، پوست، و دستگاه تنفسی تاثیر بگذارد، و در نهایت وقتی پوست در تماس قرار می گیرد، ممکن است شروع به تحریک کردن کند و موجب قرمزی و خارش شود.

 

عوارضی که لاک ناخن روی سلامتی دارند! 

عوارض جانبی لاک ناخن برای افراد

انتخاب لاک ناخن مناسب:

راه هایی برای جلوگیری از همه این مشکلات مربوط به لاک زدن وجود دارد که دوست دارید از آن ها استفاده کنید و همچنین راه های مختلفی برای تمیز کردن مناسب لاک ها.

برای استفاده از نوع مناسب لاک، باید یکی از آن لاک های غیر سمی را انتخاب کنید و در واقع مارک های معروف مختلفی وجود دارند که این محصولات را تولید می کنند و شما می توانید به دنبال آن بروید. فقط برای اینکه مطمئن شوید، لاکی را بخرید که هیچ کدام از این سه عنصری را که در متن پایین ذکر کرده ایم را ندارد؛ فرمالدیید، تولوین و دیبوتیل فتالات.

 

با انتخاب لاک ناخن مناسب از عوارض آن دور باشید 

عوارض جدی و خطرناک لاک ناخن

داخل لاک چه چیزی است؟

بسیاری از لاک هایی که در فروشگاه ها پیدا می شود، غیر سمی هستند، که به این معنی است که آن ها ایمن هستند، اما هنوز مواد اولیه دیگری برای براق کردن آن ها برای یک یک دوره زمانی طولانی تر و یا حتی خشک کردن آن ها به کار می رود. شما ممکن است مواد دیگری را نسبت به موارد ذکر شده در بالا پیدا کنید که مضر نیست، مانند: 

عامل تشکیل فیلم، که اغلب نیتروسلولوز هستند و زیاد در رنگ های خودروها به کار می رود. 

یک حلال، که بخش فرار لاک ناخن است.

 

لاک ناخن از چه موادی تشکیل شده است؟  

عوارض استفاده مکرر از لاک ناخن

رقیق کننده، اغلب لاک های ناخن، رقبق کننده ای مانند اتیل استات دارند، که برای تثبیت محصول و ویسکوزیته لاک مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین به منظور اجتناب از جداسازی نیتروسلولوز از مواد دیگری که لاک ناخن را تشکیل می دهند به کار می رود. 

رزین و پلاستیزر معمولاً به منظور خشک شدن لاک و هم چنین برای جلوگیری از پویته شدن لاک، به کار می روند. 

این ها چیزهایی هستند که در لاک وجود دارند. در حال حاضر نام های تجاری مختلفی وجود دارند که دیگر به اندازه قبل مضر نیستند، و ممکن است گاهی اوقات اصلا مضر نباشند؛ فقط سعی کنی که هر چند وقت ناخن های خود را پاک کنید و بگذارید مدتی هوا بخورد.

 

عوارض موادی که در لاک ناخن وجود دارد

کدام لاک ناخن سالم و ایمن تر است؟ 

سبک های مختلف، طرح ها و ایده هایی وجود دارند که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید تا لاک ناخن منحصر به فردی را برای انگشتان خود خلق کنید؛ کسانی هستند که قلب می کشند و متنی را می نویسند که با هم خوانی ندارند، و کسانی هستند که به سالن ناخن می روند و به متخصص ناخن اجازه می دهند که از حس هنری اش استفاده کنند و چیز زیبایی را رسم کند. 

در واقع سبک های مختلفی برای داشتن ناخن های زیبا وجود دارد که آن ها را زیبا می سازند اما همیشه آسان نیستند، بنابراین آن ها به یک متخصص ناخن نیاز دارند و یا به کسی نیاز دارند که قبلا این فرآیند را چندین بار انجام داده و در آن متخصص شده است.

لاک ناخن برای استفاده ایمن است اما تنها در صورتی که فرمالدهید، تولوئن یا دیبوتیل نداشته باشد، دقت کنید که قبل از خرید، بطری را چک کنید. اثرات جانبی لاک ممکن است بر سلامت کل شما تاثیر بگذارد و سلامتی ناخن های شما را به تنهایی به خطر بیندازد.

منبع 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر
۱. علت ایجاد غم غربت را بشناسید
غم غربت به‌دلیل نیاز انسان به ارتباط، عشق و امنیت است. برخلاف نامش، حس شما از غربت ربط خاصی به خانه اصلی‌تان ندارد. هنگام دوری، هر چیز آشنا، پایدار، راحت یا مثبتی می‌تواند باعث بروز غم غربت شود. تحقیقات نشان می‌دهد که غم غربت حسی مشابه سوگواری پس از جدایی از یک رابطه و یا مرگ عزیزی را دارد.
 
ممکن است زمانی که احساس اضطراب یا علاقه بیش‌‌ازحد به خانه را داشته باشید، پیش از ترک خانه نیز دچار غم غربت شوید. چراکه در انتظار این جدایی هستید.
اگرچه افراد در هر گروه سنی تجربه‌ی چنین حسی را خواهند داشت، کودکان و نوجوانان معمولا بیش از بزرگسالان غم غربت را تجربه می‌کنند.
۲. علائم غم غربت را تشخیص دهید
 
غم غربت چیزی فراتر از حس دلتنگی برای «خانه» است. این تجربه می‌تواند احساسات مختلف و اثرات جانبی داشته باشد که عملکرد روزانه‌ی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. آگاهی نسبت به شناخت علائم می‌تواند به تشخیص احساسات شما و راه‌هایی برای بهبود آن، کمک کند.
 
نوستالژی: احساس نوستالژی زمانی بروز می‌کند که خانه، افراد و چیزهای آشنا را با تفکری آٰرمان‌گرایانه یاد می‌کنید. ممکن است با این کار مجذوب خانه شوید و مدام در حال مقایسه‌ی منفی‌گرایانه‌ی محیط جدید با محیط قدیمی‌تان باشید.
افسردگی: بیشتر کسانی که دچار غم غربت می‌شوند، افسردگی را نیز تجربه می‌کنند. چراکه کمبود دلگرمی‌ها و پشتیبانی‌های اجتماعی در خانه را حس می‌کنند. ممکن است تصور کنید روی زندگی‌تان کنترل کمتری دارید که همین فکر، باعث تشدید افسردگی می‌شود. علائم رایج افسردگی مرتبط با غم غربت، شامل حس غم، سردرگمی (تو به اینجا تعلق نداری)، دور شدن از فعالیت‌های اجتماعی، مشکلاتی در محل کار یا تحصیل، حس درماندگی یا طرد شدن، کمبود عزت نفس و اختلال در خواب می‌شود. گاهی عدم تمایل یا لذت نبردن از کارهایی که قبلا انجام می‌دادید، یکی از نشانه‌های افسردگی محسوب می‌شود.
اضطراب: اضطراب یکی دیگر از نشانه‌های غم غربت است. اضطراب ناشی از غم غربت ممکن است درباره‌ی خانه و آدم‌هایی که دلتنگ‌شان هستید، افکار وسواسی به‌وجود آورد. حتی ممکن است به عدم تمرکز یا استرس زیاد از ناتوانی در تشخیص علت حس‌تان دچار شوید. ممکن است در محیط جدید نسبت به آدم‌های جدید، آزرده‌خاطر یا حساس شوید. در موارد شدید، اضطراب می‌تواند موجب واکنش‌های دیگر مثل «آگورافوبیا» (agoraphobia؛ ترس از محیط باز) و یا «کلاستروفوبیا» (claustrophobia؛ ترس از محیط بسته) شود.
رفتار نابهنجار: غم غربت می‌تواند شما را از کارها و واکنش‌های معمول روزانه‌‌تان دور کند. برای مثال، اگر معمولا رفتار آرامی دارید، اما به‌تازگی حسی از ناراحتی و یا عادت به فریاد زدن پیدا کرده‌اید، احتمالا نشانه‌ی بروز غم غربت است. گاهی تمایل به پرخوری و یا کم‌خوری نیز در فردی که دچار حس دلتنگی برای خانه است، دیده می‌شود. نشانه‌های دیگر شامل سردردهای مداوم یا احساس درد و بیماری غیرعادی می‌شود.
۳. غم غربت در افراد جوان متداول‌تر است
اگرچه افراد در هر سنی مستعد تجربه‌ی غم غربت هستند، افراد جوان‌تر بیشتر به این مسئله دچار می‌شوند. دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد:
 
معمولا کودکان و نوجوانان از نظر احساسی مستقل نیستند. به‌طور عمومی، کودک هفت‌ساله نسبت‌به نوجوان هفده ساله، آمادگی کمتری برای عادت‌کردن به تغییر محیط زندگی‌اش دارد.
افراد جوان تجربه‌ی کمتری در مورد محیط‌های تازه دارند. اگر قبلا نقل‌مکان نکرده‌اید، به اردوی چند روزه نرفته باشید، یا تنها زندگی نکرده باشید، اولین تغییر سخت‌تر از تغییر دوم و سوم خواهد بود. وقتی کم‌سن هستید، چنین تجربه‌ای نسبت به افراد بزرگسال بسیار تازه و جدید خواهد بود.
۴. اطراف‌تان را از وسایل آشنا پر کنید
داشتن وسایل آشنا از خانه می‌تواند به بهبود غم غربت کمک کند. چیزهایی که مثل عکس‌های خانوادگی یا اشیاء فرهنگی ارزش احساسی یا فرهنگی زیادی دارند، می‌توانند حس ارتباط با خانه و حضور در آن را هنگام دوری تقویت کنند.
 
میان چیزهای قدیمی و جدید توازن ایجاد کنید. برای تطابق با محیط جدید باید با آغوش باز به سمت تجربه‌های نو بروید. بی‌شک وسایل خاطره‌انگیزی از خانه به‌همراه دارید، اما توجه کنید که نباید بیش‌‌ازحد غرق در وسایل آشنا و قدیمی شوید.
به‌یاد داشته باشید که همه‌چیز نباید فیزیکی و لمس‌شدنی باشد. در عصر اینترنت، می‌توانید به رادیوی محلی‌تان گوش کنید و خود را در خانه احساس کنید.
۵. کارهایی را که دوست داشتید در خانه انجام دهید، دنبال کنید
 
 
تحقیقات نشان می‌دهد انجام کارهایی که برایتان نوستالژیک است، حس بهتری در شما به‌وجود می‌آورد. وقتی از خانه دور هستید، با انجام مراسم آیینی و سنتی، حس تعلق و نزدیکی شکل می‌گیرد.
 
غذاهای خانگی مورد علاقه‌تان را میل کنید. وجود عبارت «غذای تسلی‌بخش» (comfort food) بی‌دلیل نیست. چشیدن و صرف غذاهایی که در کودکی می‌خوردید یا غذاهایی که ارتباط فرهنگی خاصی با محل بزرگ شدن شما دارد، می‌تواند شما را خوشحال کند و حسی از امنیت را در محیط جدید به‌وجود آورد. سعی کنید غذاهای موردعلاقه‌تان را به دوستان جدید معرفی کنید تا میان منابع آشنا و منابع جدید، رابطهٔ حمایتی احساسی قوی برقرار کنید.
در مراسم مذهبی خودتان شرکت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که باورهای مذهبی دارند و در محیط جدید در مراسم‌ مرتبط شرکت می‌کنند، معمولا کمتر به غم غربت دچار می‌شوند. پیدا کردن مکانی برای عبادت یا مراقبه در محیط جدید، و یا پیدا کردن دوستان تازه‌ با فرهنگی مشابه، به کم کردن غم غربت کمک می‌کند.
کارهای مشابهی را پیدا کنید و انجام دهید. اگر در خانه قبلی‌تان، عضو گروه بولینگ و یا گروه کتاب‌خوانی بودید، در محیط جدید نیز به‌دنبال گروه‌های مشابه باشید. به این ترتیب، قادر خواهید بود کار مورد علاقه‌تان را انجام دهید و درعین‌حال با افراد جدیدی آشنا شوید.
۶. درباره‌ٔ احساسات‌تان با کسی صحبت کنید
طبق یک باور غلط، صحبت کردن درباره‌ٔ غم غربت می‌تواند دلتنگی و نشانه‌های آن را تشدید کند. تحقیقات نشان می‌دهد که چنین باوری صحت ندارد. در واقع، صحبت درباره‌ٔ احساسی که درحال تجربه‌ٔ آن هستید می‌تواند به کنار آمدن با غم غربت کمک کند. بیان نکردن احساسات‌تان، می‌تواند این مشکل را بدتر کند.
 
با یک فرد مورداعتماد صحبت کنید. دستیار مشاورهٔ دانشگاه، یکی از والدین یا دوستان صمیمی، یا مشاور حرفه‌ای می‌توانند گوش شنوا و همدل باشند. احتمالا آنها درباره‌ٔ چگونگی کنار آمدن با این احساسات توصیه‌هایی نیز دارند.
فراموش نکنید که کمک گرفتن از دیگران شما را «ضعیف» یا «دیوانه» جلوه نمی‌دهد. داشتن قدرت اقرار به مشکل، نشانه‌ٔ شجاعت و اهمیت شما به سلامتی‌تان است. هرگز از چنین چیزی احساس شرم نکنید.
۷. دفترچه‌ٔ خاطرات داشته باشید
 
 
داشتن دفترچه خاطرات به ارتباط با افکار و اتفاقاتی که در محیط جدیدتان رخ می‌دهد کمک می‌کند. چه برای تحصیل به خارج از کشور رفته باشید، یا برای دانشگاه به شهر دیگری مهاجرت کرده‌اید، در یک اردوی تابستانی باشید یا به شهر جدیدی مهاجرت کرده‌اید، احتمالا احساسات جدید و ناآشنایی را تجربه خواهید کرد. داشتن دفترچه خاطرات کمک می‌کند تا متوجه سیر افکارتان شوید. تحقیقات نشان می‌دهد بازتاب تجربه‌ها و احساسی که دارید، می‌تواند به بهبود غم غربت کمک کند.
 
تلاش کنید مثبت بیندیشید. هرچند تجربه‌ٔ تنهایی و غم غربت مسئله‌ای طبیعی است، اینکه به تجربهٔ جدیدتان نگاهی مثبت داشته باشید، مهم و ارزشمند است. دربارهٔ کارهای جالبی که انجام می‌دهید، یا چیزی که در محیط جدید شما را یاد خانه می‌اندازد، فکر کنید. اگر در دفترچه‌ٔ خاطرات‌تان تنها تجربه‌های آزاردهنده‌ را بنویسید، غم غربت شما شدیدتر می‌شود.
تلاش کنید که تنها احساسات و موقعیت‌های منفی را در دفترچه‌تان لیست نکنید. وقتی تنها موقعیت‌های منفی را نوشته‌اید، کمی زمان صرف کنید تا بفهمید چرا این قضیه چنین حسی به شما داده است. این روش «انعکاس روایتی» (narrative reflection) نام دارد و با هدف درمانی انجام می‌شود.
۸. برنامه‌ٔ ورزشی منظم داشته باشید
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش کردن باعث ترشح «اندروفین‌‌ها» (Endorphins) می‌شود. اندروفین‌، مرفین طبیعی در بدن است که تولید آن باعث ایجاد هیجان و سرخوشی می‌شود. همچنین اضطراب و افسردگی (که از اثرات جانبی غم غربت هستند) را از بین می‌برد. اگر امکان دارد، به‌صورت گروهی ورزش کنید. به این صورت فرصتی برای روابط اجتماعی و ملاقات با افراد جدید پیدا می‌کنید.
 
ورزش کردن به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. غم غربت می‌تواند با افزایش علائم بیماری (مثل سردردهای مداوم یا حس سرماخوردگی) خود را آشکار کند.
۹. با دوستان و خانواده‌تان در خانه صحبت کنید
 
 
صحبت کردن با کسانی که دوست‌شان دارید و از آنها دور شده‌اید می‌تواند حس حمایت و ارتباط را بیشتر کند.
 
شما باید حس اعتماد به نفس و اتکابه‌نفس را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید به مبارزهٔ غم غربت بروید. زیاد فکرتان را مشغول عزیزان‌تان در جایی دور از خودتان نکنید. یاد بگیرید که به‌تنهایی به کارها و برنامه‌هایتان برسید.
صحبت با عزیزان در وطن می‌تواند غم غربت را در کودکان یا کسانی که به‌تازگی از خانه دور شده‌اند، بدتر کند.
می‌توانید با کمی وقت گذراندن در شبکه های اجتماعی، ارتباط با دوستان‌تان را حفظ کنید. این کار باعث می‌شود تا حس نزدیکی بیشتری با هم داشته باشید. با این حال، بهتر است زیاد روی دوستان‌ قدیمی‌تان متمرکز نباشید تا برای پیدا کردن دوستان تازه نیز زمان کافی داشته باشید.
۱۰. از فکر کردن زیاد به خانه خودداری کنید
هرچند ارتباط با دوستان و خانواده کمک زیادی به کنار آمدن با غم غربت می‌کند، افراط در این کار می‌تواند تمام وقت شما را بگیرد. اجازه ندهید که وسوسه‌ٔ فکر کردن زیاد به خانه، تمام زندگی‌تان را تحت‌تأثیر قرار دهد. اگر به‌جای بیرون رفتن با دوست جدیدتان برای صرف قهوه، باز هم در خانه مانده‌اید تا برای سومین بار در همان روز با مادرتان صحبت کنید، یک زنگ خطر به‌حساب می‌آید. مرز باریکی میان ایجاد تعادل در ارتباط با دوستان در وطن و اخت شدن در محیط جدید وجود دارد.
 
برای تماس‌هایتان با خانه برنامه‌ریزی کنید. محدودیت‌هایی برای مدت تماس و زمان ارتباط با دوستان و خانواده تنظیم کنید. حتی می‌توانید به شیوهٔ قدیمی برای عزیزان‌تان نامه بنویسید و پست کنید. با این کار می‌توانید یک راه نوستالژیک برای ارتباط با عزیزان‌تان داشته باشید و از زندگی روزمره‌تان نیز دور نشوید.
روش دوم: از دیگران کمک بخواهید
 
 
۱. از چیزهایی که دلتنگ‌شان هستید، فهرستی تهیه کنید
دلتنگی برای کسانی که دوست‌شان دارید و از آنها دور هستید بسیار طبیعی است. فهرستی از کسانی که دلتنگ‌شان هستید تهیه کنید و بنویسید آنها چه جایگاهی در زندگی شما داشته‌اند. به چه خاطراتی توجه می‌کنید؟ چه کارهایی را با هم انجام می‌دادید؟ کدام جنبه‌های شخصیتی آنها را می‌پسندید؟ یافتن دوستان جدیدی که شبیه به دوستان قدیمی‌تان باشند می‌تواند از نظر احساسی کمک‌کننده باشد. این کار به سازگاری با محیط و موقعیت‌های تازه نیز کمک می‌کند.
 
راهی بیابید تا محیط تازه را شبیه چیزی کنید که دلتنگ آن هستید. تحقیقات درباره‌ٔ غم غربت نشان می‌دهد وقتی به‌دنبال جنبه‌های آشنا در محیط جدید باشید، کمتر دچار دلتنگی برای خانه خواهید شد. دلیل آن این است که ذهن‌تان را روی مسئله‌ٔ مثبتی متمرکز می‌کنید.
۲. خود را مشغول کنید
حرف زدن دربارهٔ نیاز به پیدا کردن دوست جدید ساده است. اما انجام آن در محیط جدید می‌تواند کار سختی باشد. بهترین کار برای گسترش روابط اجتماعی، قرارگیری در موقعیت‌هایی است که بتوانید با افراد جدید آشنا شوید؛ مخصوصا اگر دلبستگی‌های مشابهی داشته باشید. انجام فعالیت‌های جدید می‌تواند شما را از غم غربت نیز دور کند.
 
برای مثال، اگر به‌منظور تحصیل مهاجرت کرده‌اید، کلوب‌ها، ورزش‌ها، فعالیت‌ها و گروه‌های دانشجویی مختلفی وجود دارد که می‌توانید عضو آنها شوید. با این کار می‌توانید با افراد جدیدی که احتمالا آنها نیز از غم غربت رنج می‌برند، در ارتباط باشید.
اگر مهاجرت کاری داشته‌اید، احتمالا پیدا کردن دوست جدید کمی مشکل باشد. تحقیقات نشان می‌دهد پیدا کردن دوست تازه پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند کمی سخت باشد. کلید کار داشتن «ثبات» است: عضویت در گروهی که قرار ملاقات‌های پیوسته دارند (مثل گروه کتا‌ب‌خوانی یا کارگاه‌های آموزشی) می‌تواند به پیدا کردن دوست جدید کمک کند.
۳. درباره‌ٔ خاطرات‌تان از خانه و جایی که بودید، با دیگران صحبت کنید
یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در مقابله با غم غربت انجام دهید، یافتن دوستان جدید است. داشتن روابط حمایتگرانه، می‌تواند به کنار آمدن با غم غربت کمک شایانی کند. به اشتراک گذاشتن خاطرات مثبت از خانه می‌تواند روحیهٔ شما را بالا ببرد و حس راحتی به شما بدهد.
 
یک مهمانی برگزار کنید و دوستان و آشنایان‌تان را به صرف غذاهای سنتی و دیدن لباس‌های محلی دعوت کنید. اگر به خارج از کشور رفته‌اید یا دانشگاه‌تان تنها چند ساعت با خانه فاصله دارد، به اشتراک‌ گذاشتن غذاهای موردعلاقه‌تان با دیگران می‌تواند حس بهتری در شما ایجاد کند. می‌توانید یک مهمانی ترتیب دهید و دستور پخت غذاهای موردعلاقه‌تان را به دوستان‌ جدیدتان یاد دهید. یا اینکه از آنها با اسنک‌های موردعلاقه‌تان پذیرایی کنید.
موسیقی دلخواه‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. دورهمی ترتیب دهید تا دوستان جدیدتان مشغول بازی و معاشرت شوند و به موسیقی موردعلاقه‌ٔ شما نیز گوش دهند. اگر در خانه از موسیقی جاز لذت می‌بردید، موسیقی جاز پخش کنید. تا زمانی که این موسیقی یادآور حس خانه است، نیازی نیست که کاملا مرتبط به زادبوم شما باشد.
داستان‌های جالب از خانه تعریف کنید. هرچند ممکن است زیاد دل‌ودماغ خندیدن نداشته باشید، سعی کنید داستان‌های جالب درباره‌ٔ خانه را برای دوستان‌تان تعریف کنید. تعریف کردن خاطرات خوش می‌تواند به قوی‌تر شدن ارتباط شما با خانه و دوستان جدید کمک کند.
اگر محیط جدید زبان متفاوتی نسبت به زبان مادری شما دارد، سعی کنید به دوستان جدیدتان چند جمله‌ی کوتاه و کاربردی در زبان مادری یاد دهید. این کار برای آنها بسیار سرگرم‌کننده، آموزشی و حتی گیج‌کننده خواهد بود.
۴. شجاع باشید
احساس شرم، عذاب یا آسیب‌پذیری از نشانه‌های رایج در غم غربت به حساب می‌آید. اگر ریسک نکنید، ممکن است هرگز با محیط جدیدتان اخت نشوید. در صورت امکان، اگر جایی دعوت می‌شوید قبول کنید، حتی اگر افراد زیادی را در آن جمع نمی‌شناسید. قرار نیست شما در آن مجلس همه را سرگرم کنید!‌ تنها حضور در آنجا و گوش دادن به دیگران یک قدم مثبت است.
 
اگر خجالتی هستید، یک هدف قابل‌دسترس برای خود تعیین کنید: تنها با یک فرد جدید ملاقات و سر صحبت را باز کنید. با گذشت زمان، احساس راحتی بیشتری در روابط اجتماعی‌تان پیدا خواهید کرد. تمرکزتان را روی گوش دادن به صحبت‌های دیگران قرار دهید. این کاری آسان در روابط اجتماعی به حساب می‌آید.
حتی اگر در یک مهمانی یا دورهمی خاص، موفق به یافتن دوست جدید نشدید، توانسته‌اید به خودتان ثابت کنید که می‌توانید از پس موقعیت‌های تازه و ناآشنا بر بیایید. این کار به تقویت اعتما به نفس‌ تان نیز کمک می‌کند.
۵. از دایره‌ٔ امن خود خارج شوید
انجام کارهای آشنا و تکراری حس راحتی دارد. اما به‌منظور پیشرفت، نباید بیش‌ازحد در دایره‌ٔ امن‌تان بمانید. تحقیقات نشان می‌دهد میزان متعادلی از اضطراب (مثل زمانی که یادگیری یک مهارت جدید را تجربه می‌کنید) می‌تواند بهبود عملکردهای فردی و میان‌فردی را در پی داشته باشد. احساس راحتی بیش‌‌ازحد می‌تواند مانعی در سازگاری با محیط جدید به حساب بیاید.
 
قدم‌های کوچک بردارید. روبه‌رو شدن یک‌باره با بزرگ‌ترین ترس‌تان می‌تواند اثر سوئی داشته باشد. تقابل ناگهانی با چیزی کاملا ناشناخته می‌تواند شما را شوکه و مضطرب کند. برای خود هدف‌های کوچک و اجرایی تعریف کنید تا کمی به چالش کشیده شوید.
در شهر جدید به یک رستوران جدید بروید. در کافه‌تریا به یک غریبه پیشنهاد بدهید که کنارش بنشینید. به یکی از هم‌کلاسی‌هایتان پیشنهاد تشکیل گروه درس‌خوانی یا به یکی از همکاران‌تان پیشنهاد وقت گذراندن و صرف یک نوشیدنی پس از کار را بدهید.
روش سوم: با محیط جدید ارتباط برقرار کنید
 
 
۱. از وجوه خاص محیط جدید لذت ببرید
ممکن است در محیط جدید، پیدا کردن راهی برای پاسخ به نیازهایتان کمی چالش‌برانگیز باشد. اما با این کار به جنگ غم غربت می‌روید. ارتباط با چیزهای جدید و هیجان‌انگیز در موقعیت تازه می‌تواند حس تعلق بیشتری ایجاد کند.
 
برای مثال اگر برای مهاجرت یا تحصیل به کشور دیگری رفته‌اید، تمام موزه‌ها، کاخ‌ها، رستوران‌های محلی و سنت‌های فرهنگی را که در آن کشور وجود دارد، بررسی کنید. به کتاب راهنمای سفر مراجعه کنید و تقریبا یک بار در هفته یک کار فرهنگی انجام دهید.
با فرهنگ جدید آشنا شوید. حتی اگر به‌تازگی به مکان جدیدی در کشور زادگاه‌تان رفته‌اید، متوجه تفاوت فرهنگ محلی خواهید شد. اصطلاحات محلی را یاد بگیرید و غذاهای جدید امتحان کنید. در کلاس‌های آشپزی که غذاهای خاص آن منطقه را آموزش می‌دهند شرکت کنید. افزایش مهارت‌های ارتباط فرهنگی به شما کمک می‌کند تا در محل جدید حس خانه را داشته باشید.
از افراد محلی دربارهٔ کارها و تفریحات موردعلاقه‌شان سؤال کنید. این پرسش به شما کمک می‌کند تا محل‌های تفریحی جدیدی پیدا کنید.
۲. زبان جدید بیاموزید
اگر به کشور تازه‌ای مهاجرت کرده‌اید، عدم آشنایی با زبان جدید می‌تواند مانع بزرگی در کارتان به حساب بیاید. یادگیری زبان جدید را هرچه سریع‌تر در برنامه‌تان قرار دهید. شرکت در کلاس‌های آموزشی و گپ زدن با افراد محلی به پیشرفت شما کمک بزرگی خواهد کرد. وقتی بتوانید در محیط جدید با افراد محلی با زبان خودشان ارتباط برقرار کنید، حس کنترل اوضاع و خاطرجمعی بیشتری خواهید داشت.
 
۳. از خانه بیرون بروید
 
 
بیرون رفتن از خانه نیمی از مسیر مبارزه با غم غربت است. بدون شک، ماندن بیش‌ازحد در خانه، کسالت‌بار است. در عوض، برای وقت گذراندن بیشتر در خارج از خانه هدف‌گذاری کنید. مثلا می‌توانید کتاب‌تان را بردارید و به پارک نزدیک خانه بروید. و یا به‌جای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه، با یک دوست خوب به یک پیاده‌روی طولانی بروید.
 
مطالعه و یا کارتان را در خارج از خانه انجام دهید. به یک کافه یا پارک بروید و کاری را که قرار بود در خانه انجام دهید، آنجا دنبال کنید. بودن در کنار آدم‌ها، حس تنهایی را نیز کمتر می‌کند.
۴. یک سرگرمی جدید پیدا کنید
به‌دنبال کار و سرگرمی جدیدی باشید. این کار به شما در پیدا کردن علاقه‌های شخصی‌تان نیز کمک می‌کند. سرگرمی جدید می‌تواند یک فعالیت مفید و ثمربخش باشد که با صرف انرژی و تمرکز، حواس شما را از تنها بودن و ناراحتی دور می‌کند. یادگیری یک مهارت جدید می‌تواند شما را از دایرهٔ امن‌تان نیز خارج کند.
 
به‌دنبال یک سرگرمی مرتبط با محیط جدید باشید. مثلا کلوب دوچرخه‌سواری یا کوه‌نوردی پیدا کنید یا در یک کلاس هنری اسم بنویسید. حتی می‌توانید در کارگاه آموزشی یک نویسنده شرکت کنید. اگر هم‌زمان با یادگیری مهارت جدید، روابط اجتماعی تازه‌ای را شکل دهید، حس تعلق بیشتری به مکان جدیدتان خواهید داشت.
۵. صبور باشید
اگر بلافاصله عاشق مکان جدیدتان نشده‌اید، از خود ناامید نشوید. شاید کسانی در اطراف شما باشند که خیلی زود با محیط جدید مأنوس می‌شوند. اما این به‌معنای وجود مشکل خاصی در شما نیست. درواقع، خیلی از کسانی که در ظاهر خرسند و شاد هستند، درواقع به‌شدت دلتنگ خانه‌اند. صبور باشید و بدانید که با کمی استقامت، به‌خوبی از پس غم غربت بر می‌آیید. 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر

بلاک‌چین ظرفیت ایجاد تحول در اکثر جنبه‌های زندگی ما را دارد. این فناوری قرن بیست‌ویکم، حتی شبکه‌های اجتماعی را نیز می‌تواند کاربردی‌تر کند.

 

در دنیای کنونی، برقراری ارتباط با همه‌ی مردم جهان در هر کشور و منطقه‌ای آسان و سریع شده است. این قابلیت و تمایل ما برای برقراری ارتباط با مردم دیگر، باعث ظهور غول‌هایی همچون فیسبوک و توییتر و اینستاگرام شد. البته، شبکه‌ها و سرویس‌های ایجادشده درظاهر برای رفع نیاز ما به ارتباطات طراحی شده‌اند. اگر کمی عمیق‌تر به آن‌ها نگاه کنیم، با مخازنی از اطلاعات رو‌به‌رو می‌شویم که برای شرکت‌های تبلیغاتی و دولت‌ها جذاب و کاربردی هستند. کاربران این شبکه‌ها پس از مدتی متوجه می‌شوند چگونه درحال‌خدمت به صاحبان اصلی آن‌ها هستند.

درواقع، این شبکه‌های اجتماعی بدون تلاش خاصی برای تهیه‌ی محتوای حرفه‌ای، فقط از محتوای تولیدشده‌ی کاربران استفاده می‌کنند و آن را به قیمتی بسیار گزاف به مشتری دلخواهشان می‌فروشند. دراین‌میان، کاربران یا همان تولیدکنندگان اصلی محتوا فقط شهرتی زودگذر بر اثر لایک و ری‌توییت دیگران دریافت می‌کنند.

اِشکال گفته‌شده، یکی از دلایلی بود که آمار کاربران در برخی از شبکه‌های اجتماعی کاهش یافت. درواقع مردم به‌مرور زمان، متوجه اهداف این شبکه‌ها و رسانه‌ها شدند و برخی از آن‌ها تمایلی به ادامه‌ی این همکاری یک‌طرفه نداشتند. دلیل دیگر مشکلات حریم خصوصی (Privacy) در این پلتفرم‌ها بود. درواقع، نفوذ به این شبکه‌ها و سرقت اطلاعات شخصی کاربران و درنهایت،‌ فروش آن‌ها به مجرمان سایبری باعث شد بسیاری از کاربران به این شبکه‌ها بی‌اعتماد شوند.

کاربرد بلاک‌چین

بلاک‌چین در سال‌های اخیر، ظرفیت‌هایش را در بخش‌های مختلف دنیای فناوری نشان داده است. بسیاری از کارشناسان این فناوری را سیستم غالب آینده‌ی جهان می‌دانند. دراین‌میان باتوجه‌به مشکلات گفته‌شده درباره‌ی رسانه‌های اجتماعی، جست‌وجو برای راه‌حل بلاک‌چینی این بخش نیز شروع شد.

 

بلاک‌چین علاوه‌بر پشتیبانی و راه‌اندازی تمامی انواع رمزارز، کاربردهای بسیار دیگری هم دارد. در تعریف ساده، این فناوری روشی قدرتمند و نامتمرکز برای ذخیره‌ی اطلاعات و خصوصا رکوردها محسوب می‌شود که در پیاده‌سازی انواع شبکه‌های جهانی کاربرد دارد. قدرت اصلی این شبکه نیز در روش ثبت و تأیید اطلاعات در آن خلاصه می‌شود. اطلاعات بلاک‌چین نه در یک هاست ثابت، بلکه در تعداد زیادی نود شبکه با قوانین برابر نگه‌داری می‌شود.

اگرچه تاکنون اکثر کاربردهای بلاک‌چین در بحث‌های مالی و خصوصا رمزارز خلاصه شده، این فناوری قابلیت پیاده‌سازی و کاربرد در بسیاری زمینه‌های دیگر را نیز دارد. رسانه‌های اجتماعی هم یکی از زمینه‌هایی هستند که می‌توان با پیاده‌سازی بلاک‌چین کاربرد آن‌ها را بهتر کرد.

ازآنجایی‌که بلاک‌چین با تکیه بر حریم خصوصی و اعتبار اطلاعات و امنیت طراحی شده، با نگاهی اولیه می‌توان ظرفیت‌های آن را در بحث پلتفرم‌های اجتماعی درک کرد. در این پلتفرم‌ها، تولیدکنندگان محتوا خواهند توانست حداکثر استفاده را از قابلیت‌های این شبکه ببرند. تصور کنید محتوایی تولید می‌کنید و برای کسب درآمد از آن خودتان کنترل همه‌ی بخش‌ها را دردست دارید. به‌بیان‌دیگر، اگر قرار باشد پولی از محتوا کسب شود، تولیدکننده بخش اعظم آن را دریافت می‌کند.

تأمین حریم خصوصی با بلاک‌چین

فیسبوک را با فناوری بلاک‌چین درنظر بگیرید. این شبکه با پیاده‌سازی فناوری جدید، امکانات زیر را برای کاربر فراهم خواهد کرد:

  • تراکنش‌های خصوصی
  • مکالمه‌های خصوصی
  • رمزارز اختصاصی
  • مالکیت اطلاعات عمومی

 

این حریم خصوصی به خود پلتفرم نیز گسترش می‌یابد. درواقع، حتی مالکان این شبکه‌ی اجتماعی نیز توانایی سرک‌کشیدن در اطلاعات شما را ندارند. درنتیجه، آن‌ها نمی‌توانند داده‌های شما را بدون اجازه بفروشند. شایان ذکر است برخی شبکه‌های اجتماعی کنونی مانند فیسبوک، حتی در برخی اوقات نمی‌دانند چه داده‌ای می‌فروشند.

با پیاده‌سازی بلاک‌چین، کاربران می‌توانند از محتوای خود درآمد مستقیم کسب کنند

با استفاده از فناوری بلاک‌چین، واسطه‌ها از روند تولیدوفروش محتوا حذف می‌شوند و امنیت حریم خصوصی نیز بهتر تأمین می‌شود. درنهایت، اعتبار رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و با حفظ هرچه‌بیشتری حریم خصوصی کاربران، همه‌ی بازیگران این صنعت خشنود هستند.

علاوه‌بر حفظ حریم خصوصی، فرصت‌های درآمدی نیز برای کاربران فراهم می‌شود. با استفاده از فناوری بلاک‌چین، عمده‌ی سود محتوای تولیدشده به‌جای پلتفرم به‌سمت کاربر سرازیر می‌شود. با اختصاص رمزارز مناسب برای این پلتفرم‌های جدید، شما محتوایی کامل تولید می‌کنید که با استفاده از این ارزها هزینه‌ی آن را دریافت خواهید کرد.

درنهایت، اقتصاد ایجادشده از این روش پایدارتر خواهد بود و همه‌ی افراد درگیر در آن نیز منفعت خواهند برد. کاربران این شبکه‌های اجتماعی نیز از امن‌ماندن اطلاعاتشان و همچنین کسب درآمد از تلاش خود مطمئن خواهند بود.

دلایل مذکور نشان می‌دهند چرا شبکه‌های اجتماعی کنونی محکوم به تغییر و جایگزینی هستند. شاید این اتفاق به‌زودی رخ ندهد؛ اما با قوت‌گرفتن فناوری‌های پیشرفته و کاربردی و امنِ جدید مانند بلاک‌چین، تغییراتی در همه‌ی زمینه‌های کار و تعامل ما رخ خواهد داد.

منبع :

https://www.zoomit.ir/2018/12/1/309955/how-does-blockchain-technology-help-shape-social/



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاربر
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد